Pagina's

donderdag 30 juni 2016

Maai pech

Na een weekje afwezigheid was het gras rondom Les Cotes behoorlijk gegroeid vanwege het vochtige en benauwde weer. Dus aan de slag met bandmotormaaier en kantentrimmer. Helaas sommige gedeelten had ik vorige keer al niet maximaal kunnen doen vanwege regenval. Gevolg dat het gras daar nu extra hoog stond. Ereserveringn tot overmaat van ramp begaf de aandrijfriem van de motormaaier het. Circa 90% van het gras is nu gemaaid en rest dus nog niet. Verder had ik met de kantentrimmer ook geen geluk. Deze begaf het ook na ruim 10 jaar trouwe dienst. Probleem is nu waar ik zo snel iemand kan vinden die me kan helpen met herstel. Patrice mijn vaste klusjesman voor het tuingereedschap heeft beloofd langs te komen. Helaas tot zover is hij zijn afspraken niet nagekomen. Woensdag avond is het in restaurant Vertical in Verteillac vaste prik dat er live muziek is. Dit keer drie Engelse joosje drinkheren op leeftijd met gitaar. Klonk wel aardig. Het was er gezellig en dit keer had ik telefonische gereserveerd om te voorkomen dat er geen plaats meer zou zijn. En dus trof ik de gereserveerde tafel aan met een kaartje. Daarop een naam die wel wat op die van mij leek. Joosje en ik hadden van het vaste menu het voorgerecht (Thaise salade) en nagerecht genomen. Als hoofdgerecht een zeer smakelijke pizza. De Engelse kok doet absoluut niet onder voor een Italiaanse pizzabakker. Bij de maaltijd een half flesje Perchamant wijn. Het was genieten in een ongedwongen sfeervolle omgeving.

Geen opmerkingen: