Pagina's

zaterdag 13 augustus 2016

In de schaduw

Gisterenmiddag invulling gegeven aan mijn afspraak om het filmteam van Leberou te bezoeken op de filmset. Deze amateurs zijn bezig om op professionele wijze een speelfilm te maken. Bijna elk jaar maken ze een dollyspeelfilm op basis van een scenario geschreven door een van de leden van de vereniging in Riberac. Men zocht via hun website nog steeds vrijwilligers. Ik heb mijn expertise aangeboden in de post-productie. Dus het monteren, (3D)-animatie en special effects met Adobe Creative Cloud. Ik kreeg een positieve feedback omdat men die expertise nog wel kon crewgebruiken. Ik werd aardig ontvangen door Michel Lorin die nu verantwoordlijk is voor de montage ook via de Adobe suite. Hij is verder bleek me wel een centrale persoon in het productieteam. En zo stond ik in de schaduw in een van de straten van Riberac waar opnamen werden gemaakt. Men heeft een 4K camera en men filmde op een eigen gemaakte dolly baan. Na veel overleg en proefdraaien met een stand-in was het zover dat de echte acteurs de scene mochten gaan doen. Uiteraard heb ik met Michel gehad over hun montagewerk. Hij was ook Tia schaduwbelangstellend naar mijn ervaringen met filmen en monteren. Het is er nog niet van gekomen om tot concrete afspraken over mijn mogelijke bijdrage. Maar ik ga volgende week nog eens op de set kijken. Eerste indruk was positief. Voor Tia is de rust weergekeerd na vertrek van de kleinkinderen. Niet dat die druk zijn maar Tia is dan altijd wat hyperaktief en wil overal met haar neus boven opzitten. Ze zocht nu in de kamer de schaduw op en lag languit te genieten van de rust. Ook had ze gisterenavond weer een nieuwe ligplaats gevonden. Deze keer niet in de wasmand met ‘vuile’ was maar lag nu bovenop de schone was die nog gestreken moest worden. Kon ze meteen genieten van het tijdsloze werk van Fon Klement. Ja het is een creatieve dame.Tia top

Geen opmerkingen: