Pagina's

woensdag 17 augustus 2016

Op de set

Ook vandaag heb ik weer een aantal uren op de set van de filmamateurs uit CCCYP autoRiberac doorgebracht. Men filmde vanuit het oude Paleis van Justitie. Men had een schitterende oude Mercedes ter beschikking. Hierin zat een generaal van een fictief land dat sterk doet denken aan het oude Rusland. De generaal was behangen met medailles. Alvorens men kon gaan draaien was men bezig een manier te bedenken om de reflectie van het filmteam in de lak van de auto te voorkomen. Een handige oplossing werd bedacht door een zwart doek te spannen tussen team en auto. Probleem twee was het installeren van de 4K red camera die al gauw tenminste 15.000 euro waard is op een verlengde boom. De camera op de  boom kan dan voor gebouwdoor een contra gewicht aan de andere kant van de boom langzaam heen en weer bewogen worden. De camera zelf kon men bewegen op afstand door middel van een joy-stick. Kortom heel veel tijd in voorbereiding. Ik kon wel zien dat iedereen binnen het filmteam zo zijn of haar taken heeft. Ook mijn petje af voor de rekwisieten en kleding voor de acteurs. Helaas kon ik maar weinig verder praten met de Michel die verantwoordljk is voor de post-productie. Hij speelde namelijk ook nog de generaal. Na een paar uurtjes rondhangen vond ik het welletjes. Ik ga eerdaags nog een keer kijken. Ik hoop dan uit te vinden of en hoe ik een rol kan spelen in post-produktie. Zal nog niet meevallen denk ik. Zo niet, ik heb genoeg andere zaken om handen.

Geen opmerkingen: