Pagina's

dinsdag 7 maart 2017

Als vanouds

Het was weer als vanouds. Na bijna 4.5 maand ben ik weer op een vergadering geweest bij Cafe Pluche. Dit keer de commissie programering. Veel veranderd? Nee hoor het gaat nog als vanouds. We agendabegonnen zo waar op tijd maar al snel ontaardde de discussie op sommige onderdelen op het punten en komma niveau. Gevolg daarvan was dat het allemaal weer twee uur duurde. Er werd weer veel geschreven en agenda afstemming kostte ook veel tijd. Een enkeling had kennelijk recent een andere vergadering bijgewoond waar het allemaal heel efficient ging. Maar de verkapte noodkreet die hij slaakte hielp niet. Verder ziet het er nog niet naar uit dat de grange, ons toekomstig mooie clubgebouw, snel officieel in gebruik genomen gaat worden. Er moeten nog een inspectie langskomen. Die gaat dan aangeven wat er nog niet goed is. Dan moeten de tekortkomingen hersteld worden en moet die inspectie weer opnieuw langskomen om te controleren of het hersteld is. Bureaucratisch ….. nee toch? Ik denk zelf dat het wel juni gaat worden voordat we ons gebouw kunnen betrekken. dakpannen2Verder heb ik me gisteren in mijn huis verbaasd over de geluiden die de storm veroorzaakte. Het was weer eens code oranje. Ik hoorde deuren of luiken klepperen. Verder zag ik wervelstormen van bladeren in de lucht op mijn veranda en tussen het hoofdhuis en gastenverblijf. Na een groot aantal uren zag ik dat er nog meer dakpannen van de voorkant afgekletterd waren. Dat kan de klusjesman Andre mooi meenemen aanstaande donderdag en vrijdag. Dan begint hij aan het hopelijke definitieve herstel.

1 opmerking:

Marthy zei

Ik ben bang dat er bij ons ook wel een paar af zullen zijn.