Pagina's

zondag 5 maart 2017

Weekend traditie

Als een soort traditie ga ik op een van de weekenddagen een keer uiteten. Dit keer had ik besloten om weer eens een bezoek te brengen aan Le Pitaud in Palluaud. Ik weet dat je niet hoeft te resereveren in de periode buiten het toeristenseizoen. Maar wat was het een tegenvaller om voor de tweede keer voor gesloten deuren te komen. De buitenluiken waren dicht. Op hun website of Facebook pagina stond niets over gesloten zijn. Dit is nu al de tweede keer dat me dit overkomt. Ook is me opgevallen dat de site en Facebook pagina slecht en onregelmatig wordt bijgehouden. Ook staan er op Facebook af en toe berichten van spotprentjes die wellicht sommigen klanten niet kunnen waarderen. Jammer. La-Trattoria_thumb1Hopelijk wordt het weer beter naarmate het seizoen dichterbij komt. Dus maar weer getogen naar La Trattoria in St. Severin. Er was gelukkig nog net 1 tafeltje vrij waar ik kon aanschuiven.  Ook nu waren er 20 personen om te eten. Dat restaurant loopt goed. Daarvoor zijn drie redenen. De kwaliteit van het voedsel is echt top voor een heel schappelijk prijs. Ten tweede de ambiance is er aangenaam. Niets geen jengelende achtergrondmuziek. Alleen de stemmen van de gasten. Er komen zowel lokale Fransen om te eten als Engelsen. Ik vertegenwoordig Nederland. En in de derde plaats de bediening is er uiterst vriendelijk. Hun Facebook pagina ziet er verzorgd uit met een groot aantal Sophia-Loren_thumb2aantrekkelijk fotos van hun gerechten. De vrouwelijke Chef du Cuisine heb ik nog nooit gezien. Maar koken kan ze. Aan de muur van het restaurant hangen allemaal zwart-wit fotos van bekende sterren die pasta eten. De tegenvaller van Le Pitaud werd meer dan goedgemaakt door het voorgerecht Anti pasta misti, het hoofdgerecht Pappardelle al ragù bolognese en het nagerecht Semifreddo vaniglia, rum e coulis amarena van La Trattoria.

Geen opmerkingen: