Pagina's

woensdag 15 maart 2017

Mirakel

Bijna twee weken geleden rapporteerde ik over de val van J.C. bij de buren in de tuin. J.C. was met de storm omver geblazen en keihard op de grond terecht gekomen. Gevolg in vele stukken gebroken. Maar er is een JC wegmirakel gebeurd zoals ook al eerder in een oud boek beschreven. Toen ik vanochtend langsreed zag de plek er als volgt uit. Leeg en J.C. was verdwenen. De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Inmiddels maak ik me op voor de terugreis met camper naar Nederland en een kort verblijf aldaar met allerlei afspraken en bezoekjes aan vrienden en familie. Midden April zal ik dan weer terug zijn hier in Pillac samen met Joosje. Vanochtend lukte het me weer om de kleine rode grasmaaier aan de praat te krijgen. Wel was het net als vorig jaar nodig om de accu minimaal een etmaal op te laden. Dus ook maar even wat gras gemaaid voor zover het mogelijk was. Het gras was hierwerkplaats2 en daar nog wat vochtig. Verder vandaag een oude belofte ingelost. Ik heb de kettingzaag van Wim opgehaald bij Simonet in Salles Lavalette. Ik moest in de werkplaats zijn. Een werkplaats die typisch een grote chaos was van alles wat afgedankt was. Je vraagt je af hoe mensen hier kunnen werken. Je struikelde er bijna over van alles en nog wat. Arbeidsinspectie kennen ze kennelijk niet. Uiteraard heeft het ook wel zijn charme om te zien dat de medewerkers toch na enig zoeken de kettingzaag tevoorschijn haalden. Toevalligerwijs liep ik daar ook de monteur tegen het lijf die aan mijn motor grasmaaier onderhoud pleegt. Ik heb afgesproken dat hij een dezer avonden de grote Torro maaier ophaalt zodat langzamerhand de hangar wat leger gaat worden voor aanleg vloer.

1 opmerking:

Anoniem zei

Lekker bezig met een franse slag ha ha
Groet, Marjolijn