Pagina's

vrijdag 7 april 2017

Blik mag nu ook bij glas

Dat waren de woorden die enthousiast door de dame uitgesproken werden toen ik twee zakken gratis compost haalde bij het afhaalpunt in Stolwijk tijdens de marktdag. Ze duwde me nog een folder in de hand over hoe vanaf april 2017 het afval gescheiden gaat worden. Eenmaal de twee zakken compost neergelegd in de auto bleek potgrondwel hoe vers de compost was. Het leek wel of de auto van binnen een gierbeurt had ondergaan. Maar goed eenmaal uitgestrooid in de tuin van Joosje zal je er niets van die geur merken. De camper heeft ook weer zijn jaarlijke check gehad. Alles was ok en de waterpomp is vervangen. Het harde water in de voorraadtank had voor de nodige kalkaanslag gezorgd. Gevolg pomp werkte niet meer optimaal. Aanstaande zondag gaat de reis terug naar Pillac in 2 dagen weer beginnen. Inmiddels ben ik ook al wat meer gewend aan mijn koolhydraten vrije leefstijl. Het weglaten van aardappels, brood, pasta en rijst is geen enkel probleem. Het ontbijt of de lunch met Griekse yoghurt al dan niet met vruchten en enkele crackers met kaas of vleeswaren gaat ook goed. Geen enkel hongergevoel. Maar wat ik wel blijf missen om af en toe een glas volle melk of vers geperst sinaasappel sap te drinken. De glucose waarden in bloed schommelen met enkele uitzondering netjes tussen 8-10 mmol/liter.

Geen opmerkingen: