Pagina's

maandag 3 september 2018

Lekkere luchten

Misschien kent U de reclame nog van ‘hebt ie thuis niet zulke lekkere luchten’ over Toilet airia. Kijk anders op deze link. Vandaag rook het in vijgen rode wijnde woon-keuken kamer van Les Cotes ook heerlijk. Maar naar de geur van vijgen die kookten in rode wijn. De vijgen aan onze boom bij de ingang beginnen nu behoorlijk rijp te worden. En dan komen de recepten weer te voorschijn om er wat van te maken.

Elk seizoen krijgen we wel een 1-2 keer bezoek van Fransen die ongevraagd hun diensten aanbieden. Het patroon is altijd hetzelfde. Men rijdt een kleine stukje je terrein op. Claxoneert vervolgens heel beleefd. Dan als je aankomt een vriendelijk praatje met een zekere mate van opdringerheid om een klusje te doen. Ook vandaag weer. Men wilde de lindeboom wel snoeien omdat volgens hen de telefoonkabel gevaar liep. Als je dan iemand vriendelijk duidelijk maakt dat je geen gebruik wilt maken van hun diensten slaat de vriendelijkheid om van de aanbieder. Zichtbaar teleurgesteld in de auto stappen en ontvreden opmerkingen pompmaken over mijn afwijzing. Vervolgens nog even iets verder op je terrein rijden om te keren. Achteruit rijden is dan kennelijk teveel gevraagd. Irritant volk.

Vandaag ook mijn nieuwe fietspomp in gebruik genomen. Daarmee kan ik de banden van mijn Vespa oppompen omdat er een geschikte aansluiting opzit alsmede een drukmeter. Dus de banden staan weer op de juiste spanning. De Vespa gaat mee terug naar Nederland zodat ik er daar van gebruik kan maken in Barsingerhron en omstreken. Verder kan de Vespa prima gestald worden in de nieuwe schuur.

Geen opmerkingen: