Pagina's

zondag 2 september 2018

Wat opviel

Toen ik deze week St. Severin binnenreed viel me voor het eerst het max 30km verkeersbord op. Voor zover ik me kan herinneren stond dat 30 kmbord er tot voor kort niet. Nou rijd ik dat smalle straat door het dorp toch altijd langzaam door. Je kan er met goed fatsoen net met je camper doorheen. Het blijft ook onvoorstelbaar dat er door die straat ook zwaar vrachtverkeer mag. Ik heb voor alle zekerheid even gecheckt of er aan de andere kant ook een 30km bord staat. En ja hoor ook daar een 30km bord.

Verder is men in St Severin begonnen met de sloop van een huis in deze smalle straat vlak tegenover het Upcycling cafe. Het pand staat al sedert heel veel jaren leeg en te koop. Het pand ernaast is al afgebroken en de opengevallen plek word gebruikt als parkeerplek nu. Het ziet er naar uit dat het huidige pand wel opnieuw wordt opgetrokken.sloop

Nog meer opvallend ‘nieuws’ over St. Severin. Vanuit een wel ingelichte bron heb ik gehoord dat de bankdependance van Credit Agricole dicht gaat. Nets als die in Aubeterre. Diezelfde bron vertelde me ook dat de eigenaar van Cafe Union in St. Severin zijn deuren sluit vanaf 1 September. Het was een kroeg waar naar mijn idee vele lokale inwoners kwamen. Al om 10 uur s morgens zaten daar sommigen aan hun biertje of wijntje. Meer opvallend nieuws heb ik niet.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Joop, daar staat al jaren een bord 30 km. Ik denk dat het vernieuwd is en daardoor opvalt😋 het zou jammer zijn wanneer de bank en de bar dicht gaan. Zijn toch beiden belangrijk voor het dorp.

Groet Tineke

Anoniem zei

Hoi Joop, daar staat al jaren een bord 30 km. Ik denk dat het vernieuwd is en daardoor opvalt😋 het zou jammer zijn wanneer de bank en de bar dicht gaan. Zijn toch beiden belangrijk voor het dorp.

Groet Tineke

Joop zei

In Union was vandaag afscheidsreceptie. Het schijnt gekocht te zijn door tandarts uit dorp. Nieuwe bestemming onbekend.