Pagina's

dinsdag 16 april 2013

Camper invoer

Gisteren ben ik op pad geweest om nog weer extra documenten te verzamelen om het invoeren van mijn Noorse camper in Frankrijk op korte termijn te realiseren. Gelukkig kan ik daarbij gebruik maken van hulp via het Frankrijk loket. Op die site heeft men de procedure zeer goed controlebeschreven. Maar mij werd al snel duidelijk dat hulp van pas zou komen. Gelukkig was het me gelukt om na vele omzwervinegn bij Knaus een Certificat de Conformity te krijgen. Een soort Europees bewijs wat onder deze camper verstaan wordt. Dus dat was stap 1 in het invoerproces.
Gisteren met camper naar een Techno station in Montmoreau. De camper is getest op 250 punten en dat voor het slordige bedrag van 65 Euro. Dus met sticker en keuringsbewijs werd stap 2 stap gezet voor invoer. Daarna door naar Barbezieux voor een bezoek aan het belasting kantoor. In een zeer oud gebouw met aftandse bureaus en kamers ging de ambtenaar een vijf pagina tellend document invullen. boeketNiet dat ik niets moest doen. In tegendeel men had nodig kopie paspoort, het Noorse officiele kentekenbewijs, een bewijs dat ik in Pillac woon en het liefst had hij ook nog een aankoopbewijs. Frakrijk loket had me al gewaarschuwd dat deze laatste vraag mogelijk zou komen en dat het aankoopbewijs niet nodig is omdat het om een verhuizing gaat. De ambtenaar zwichtte niet voor dat argument maar zijn gezicht klaarde op toen mijn naam stond op het Noorse kentekenbewijs. Na een slangaantal handtekeningen van de ambtenaar en slects 1 van mij was stap 3 geklaard. Nu kan de aanvraag ingediend worden via het Frankrijk loket. Frans is weer vertrokken. Verder was het gisteren goed toeven aan het zwembad in de zon. Dus ook lekker in de zon gelegen en Joosje heeft een mooi veldboeket (sleutelbloempjes) geplukt. Ik sluit af met een raadsel over een blauw slang op het zonne terras. Wat is de reden van die slang? Hou deze blog in de gaten voor de oplossing.

1 opmerking:

Anoniem zei

Ik doe een gok: het omliggende terrein wordt op natuurlijke wijze bevloeid met zwembadwater!

Doei, Marjolijn