Pagina's

dinsdag 9 april 2013

Geuren

Jullie kennen allemaal wel de geur van gemaaid gras. Nou als je hier op Gemaaid grasLes Cotes rond zou lopen kwam die geur je nu tegemoet. Ik heb voor het eerst in 2013 het gras gemaaid met de motormaaier. Het gras stond behoorlijk hoog. Ongeveer anderhalve kontje :). Na enige tijd rook ik naast vers gras ook een sterk toenemende hete rubber geur. Ik zag ook rook onder de motorkap vandaan komen. Dus over was mijn maai pret. Volgens Wim zijn de rubber riemen die voor aandrijving zorgen wat overhit geworden omdat mogelijk het gras toch nog wat te nat was om er makkelijk door te komen. Ondanks  niet maaien over volle breedte. Dus we wachten dan maar even met maaien tot volgende week als de zon echt gaat komen.
Inmiddels is Frans begonnen met het plafond wit te maken nadat hij eerst uitgebreid de muren behandeld heeft. De muren vertoonde nogal wat gaten , gaatjes en afbladerende verf die nu allemaal professioneel Balkengestucd zijn. Het plafond wordt wit met uitzondering van de twee hoofd dwarsbalken. Die blijven houtbruin. De smalle lange balken worden uiteindelijk ‘lichtgeel’ net als de deuren. Ik heb veel kleur (niet geur) adviezen en meningen gekregen waarvoor dank. Maar het ziet er nu na een eerste laag al anders uit en de verfgeur is ook aanwezig. En vanavond gaan we de geur van heerlijke gebakken kabeljauw, worteltjes, aardappelpuree opsnuiven. Want dat staat op het menu en een geurige Pouilly Fume maakt het af. Zoveel zinnen, zoveel smaken en zoveel geuren. 

1 opmerking:

Anoniem zei

Ben benieuwd naar het eindresultaat. een goede klusweek met goed weer toegewenst!

Hartelijke groet, Marjolijn