Pagina's

maandag 8 juli 2013

N&M in Pillac

De oppervlakkige lezers mogen wellicht denken dat ik bedoel H&M en dat er in Pillac een filliaal is geopend. Ik moet echter het vrouwvolk teleurstellen. Pillac is daarvoor veel te klein voor. Maar ik wilde even mededelen dat Nelemarie & Marjolijn aanstaande vrijdag zullen arriveren als eerste zomergasten. Het weer is volgens de voorspellingen de komende twee weken uitstekend. Een gemiddelde temperatuur van  28 C met af en toe een wolkje. Dus uitstekend zon-, zwem en ijsjes weer! In dat verband is de moeite waard om te melden dat er een after dinner ijsjenieuw after dinner mini ijsje op de markt is van Magnum. Ik kwam ze tegen in de supermarkt in Portugal. De vormgeving is schitterend en het straalt luxe uit door de verpakking aan het eind van het ijsje (zie foto). Helaas hier kan ik ze niet krijgen. Misschien maar goed ook want de aandelen Unilever (maker van Magnum) zouden wellicht gaan stijgen :) door mijn aankoopbeleid.    Over zwembad weer gesproken. Het voorraadvat met zand waarin het water gezuiverd wordt door filtratie naast chloor behandeling was aan de lekkende hand. vatVanochtend heeft Wim het vat afgekoppeld en leeg gemaakt. Ik kon daarbij mijn bescheiden diensten aanbieden door het zand  in emmers af te voeren. Af en toe moest Wim kuchend het pomphuis verlaten vanwege de heersende chloorlucht. Uiteindelijk lukt het ons om het vat naar buiten te krijgen en ligt nu naast zwembad terras te wachten voor afvoer. Inmiddels is gebleken dat er een onderdeel ontbrak van het nieuwe vat met schakelaar. Dus effe snel op en neer naar Angouleme om bij Zyke, de expert op zwembad gebied, dat onderdeel op te halen. Ik was niet de enige klant in de winkel. Het is duidelijk het is zwembadweer in Frankrijk. Verder geen gezeik door de medewerker van Zyke en binnen twee minuten stond ik weer buiten en kon weer terug naar Pillac. Dus voor N&M hier op de stoep staan zal het zwembad weer optimaal functioneren. Maar Magnum after dinner ijsjes zitten er niet in tenzij …...   

3 opmerkingen:

Marthy zei

Mijn eigengemaakte sorbetijs van verse vruchten is niet te versmaden, Joop. Daar kan geen Unilever tegenop!

Wim en Tineke Ellenbroek zei

Hoi Joop,
Ik heb ze al eens bij e-leclerc gehaald. Misschien komen ze deze zomer ook weer.
Ons zwemwater is inmiddels 26 gr en is dus niet meer om af te koelen, maar ik hoor niemand klagen.

gr Tineke

Anoniem zei

J.B.de klussen zijn nu echt gedaan?Welnu,we komen eraan!Open om 20 uur de oprij-laan.Tot da[a]n.Ennem en Em.