Pagina's

vrijdag 24 januari 2014

Keuzes maken

Het hele leven bestaat uit keuzes maken. Elke dag. Soms kleine, soms grote keuzes. Soms leuke, soms minder leuke. Ik sta voor de keuze van een nieuwe laptop. De huidige laptop gaat al enige jaren mee. Nu wil ik een laptop die met name geschikt is voor het zware video editwerk met geavanceerde Adobe software. Dus gaan we voor een MacPro book of voor HP ZBook 15? Een MacPro betekent ook dat ik voor Apple ga kiezen en de daar bijbehorende software. Ofschoon de MacPro book een gelikt Wijn Hans en Carouiterlijk heeft blijkt het aanbod dat ik kreeg via Edgar voor een HP ZBook 15 niet alleen financieel aantrekkelijk te zijn maar ook qua prestatie niet onder te doen of zelfs hier en daar beter dan de MacPro book.
Gisterenavond kon ik ook kiezen om wel of geen wijn te drinken bij het eten. Vanaf een paar dagen voor mijn knie operatie in begin December tot gisteren heb ik vrijwel geen wijn meer gedronken. Om op die manier een bijdrage te leveren aan het herstel proces. Verder Ovenschotelsmaakte in de afgelopen periode drankjes minder. Maar gisteren avond koos ik er voor om een flesje wijn te openen. Een prachtige Languedoc wijn ‘Chateau Sainte Marthe’, die ik van Hans en Caro had gekregen tijdens hun bezoek aan mij in la Luna. En de gouden onderscheiding die deze wijn had gekregen bleek terecht. Een goede keuze van de gulle gevers. En hij smaakte ook prima bij de heerlijke ovenschotel van gegratineerde aardappel en bloemkool met een echte box3Hollandse gehaktbal.
Gisteren nog een keuze gemaakt. Om mijn DJ-VJ set compleet te maken met daarvoor geschikte geluidsboxen had ik de keuze tussen Pioneer S-DJX50-80 boxen. Lastig omdat mijn echte kennis op dit gebied minimaal is. Dus maar een gulden middenweg genomen de Pioneer S-DJX60. Dus daarmee kan ik op Les Cotes in Pillac mijn videowerk krachtig ondersteunen binnen en buiten. De eerst volgende buren wonen op enkele honderden meters afstand dus er kan geen sprake zijn van geluidsoverlast.
Ook Mats, mijn kleinzoon stond vanochtend voor een keuzeMats broodtrommel. Maar hij zal zich dat niet zo bewust zijn geweest. Vandaag ging Mats voor het eerst naar de peuterspeelzaal in Schagen. Als aanvulling op zijn regelmatig verblijf in de crèche in Barsingerhorn. Dus Mats heeft vandaag ook voor het eerst zijn ‘broodtrommel’ die ik hem cadeau had gedaan in gebruik genomen. De broodtrommel heeft de vorm van een auto en een luminiserende gele kleur. Uiteraard een vette Mats sticker erop. Verder genoot hij van een stevig ontbijt.
Ik ben benieuwd welke keuzes deze dag mij weer gaan brengen. Nu eerst maar een nespresso. Met of zonder koekje? Uff alweer een keuze.

Geen opmerkingen: