Pagina's

vrijdag 31 januari 2014

Vondst

Wie wat bewaart heeft wat. Dat bleek nog maar eens waar te zijn toen Joosje me vertelde over de blikken scooter die bij haar op de kast in de kamer staat. Zij heeft in het verre verleden mechanisch blikken speelgoed verzameld. Auto, scooters, motorrijders, draaimolens etc. Ik wist scooter zijknatmij te herinneren dat ik als kind ook een blikken trommelaar als speelgoed had. Na het opdraaien van de veer ging de inboorling in zijn raffia rokje aan het trommelen. Door de beweging van zijn armen van boven naar beneden ging het geheel ook nog schommelen omdat de ondergrond half cirkelvormig was. De nostalgie scooter front blurkwam boven drijven. Joosje vertelde dat zij nog een aantal dozen op zolder heeft staan met een groot gedeelte van de verzameling. Dus die gaan we een dezer dagen nog eens rustig bekijken. Maar de scooter is als schitterend om te zien. Ook de details  van het voorfront van het scooterstuur zijn fraai. Spannend om straks het complete assortiment eens rustig te bekijken. Afgelopen dagen heb ik me wat meer verdiept in Adobe After Effects software. Vooral animatie gesynchroniseerd met de beats van muziek heeft mijn aandacht gehad. Dus ook maar ff toegepast op de nostalgische blikken scooter. En omgezet tot een videootje op Youtube. Hieronder het resultaat.

1 opmerking:

Anoniem zei

Yeah, me too I like it this easy rider and his chickie

Marjolijn