Pagina's

vrijdag 21 maart 2014

De jaarlijkse klus

De jaarlijks klus is weer geklaard. Het invullen van het aangifte formulier inkomsten belasting 2013 zit er op. Ik blijf het belastingformulier (stelsel) in IB 2013Nederland onnodig ingewikkeld vinden. Een groot aantal begrippen zoals bronbelasting, Wajong (is dat ook niet een margarine merk?) regeling, WIA, Anw etc. worden gehanteerd. En ondanks de help functie  moet je vaak drie keer lezen om te begrijpen wat er bedoeld wordtJoop geknipt. En dan nog twijfel ik of ik het wel goed begrepen heb. Het was in ieder geval plezierig dat al veel gegevens van te voren ingevuld waren.
Vandaag ook mijn lange en daardoor krullende haar maar weer eens laten knippen. Het was al weer lang geleden dat ik in de spiegel van de kapper had gekeken. Ik blijf me verbazen over het lage bedrag dat ik betaal voor de uitgebreide behandeling. Slechts 16 euro. In Noorwegen Joop 1971betaalde ik destijds bijna 50 euro en in Nederland 28 Euro. Uiteraard zit in het Franse knip bedrag niet de heerlijke espresso en koekje inbegrepen die ik normaliter krijg van Arienne bij de Knappe Kappers. Dus hierbij maar een foto met de zomercoupe vanuit hoog perspectief. Toevallig keek ik van de week eens terug in één van de vele fotoalbums. Daarin kwam ik een foto uit 1971 van me tegen. Het verschil spreekt voor zich. Ik denk dat het wel een periode was waarin ik wat minder vaak naar de kapper ging. Verder commentaar lijkt me overbodig.

1 opmerking:

Marthy zei

Bakkebaarden, snorren en baarden, dat was het helemaal in die tijd Joop