Pagina's

vrijdag 28 maart 2014

Kan ik nog iets anders voor U betekenen?

Deze week ben ik over gestapt van een abonnement op Adobe After Effects programma naar het volledige Adobe Creative Cloud abonnement. Dus ik behoor nu ook tot de Creative Cloud Community zoals dat heet. Dat overstappen ging aanvankelijk vlekkeloos met een telefoontje naar Adobe Nederland. Voor het opzeggen van het vorige abonnement werd ik doorgeschakeld. Ik kreeg vervolgens een overdreven vriendelijke dame uit India aan de lijn. Veel services worden uitbesteed aan call centers in India. De dame sprak weliswaar Engels maar ik moest mijn oren behoorlijk spitsen om haar monotone stem te begrijpen. Verder las ze naar mijn idee alles voor vanaf een tekst scherm. Elke keer als ik haar iets vroeg begon ze opnieuw. Kortom een hulplijn waar je eigenlijk niets aan hebt. Uiteindelijk heb ik op werktafelalle tekst maar ja of ok gezegd. En aan het eind van het gesprek kwam nog de  vraag : kan ik nog iets anders voor U betekenen? Ik heb dan de neiging om op dat soort vragen een ongepast voorstel te doen. Maar ik houd me in. Dan volgt standaard de opmerking: Dan wens ik U nog een prettige dag verder. Nou mijn dag was inderdaad prettig te noemen. Zoals reeds aangekondigd heb ik mijn eet- en werktafel in de woonkamer ook opgeruimd. Ik ben daarover best tevreden. Tweede derde van de tafel om aan te werken en één derde om aan te eten. Toen ik ‘s avonds op het punt stond uit eten te gaan arriveerde Patrice de monteur van grasmaaiers. Ik had hem al eerder verwacht maar afspraken en Fransen dat zijn twee begrippen die niet naadloos op elkaar aansluiten. Patrice heeft de kleine rode grasmaaier meegenomen voor een onderhoudsbeurt. De grote maaier functioneerde naar zijn zeggen prima maar het grasmaaier onderstel kon iets beter afgesteld worden. Gaat hopelijk volgende keer nog doen.
Tot slot heb ik me weer wat uitgeleefd in video bewerkings mogelijkheden van Adobe After Effects. Ik was ook daarbij geïnspireerd door het werk van Jean-Yves Lemoigne. Hij maakt foto’s die heel subtiel op onderdelen bewegen. Een fraaie techniek past hij toe. Klik hier voor een mooi voorbeeld waardoor ik me geïnspireerd voelde. En hieronder een bescheiden poging van mij om een vergelijkbare techniek toe te passen op video.

Geen opmerkingen: