Pagina's

dinsdag 11 maart 2014

Zes man en één terras

Gisteren zagen jullie al de foto van de zes mannen op het terras van Les Côtes in Pillac. Uiteraard was de foto bewerkt met Adobe Photoshop. Maar al het ruwe materiaal is opgenomen met mijn videocamera op maandag. Nadien ben ik vrijwel constant bezig geweest om het video materiaal te bewerken met Adobe After Effects. Op die manier kon ik het aangename met het nuttige verenigen. Het nuttige zit hem in het feit dat ik daardoor een aantal basis technieken in de praktijkvingers kon krijgen. Het aangename is dat ik daardoor mijn creatieve geest om kan zetten in een leuk filmpje. Althans dat vind ik. Nu dan ruim anderhalve dag editing werk is het klaar. Niet helemaal perfect maar goed genoeg om het met de buitenwereld te delen. Het filmpje getiteld  ‘Zes man en één terras’ is een soort één-acter.
Tijdens de bewerking kwam ik er ook achter dat het inderdaad tijd wordt voor de nieuwe laptop van HP. Ik heb de Zbook 15 besteld met twee keer 512 GB flashgeheugen en pak hem beet 32 GB RAM Brandjegeheugen. Door dat laatste hoef ik hopelijk niet meer minuten te wachten voor het eenvoudige renderwerk in Adobe After Effects. Nog even wachten tot de ‘aflevering’ van de Zbook 15 in April maar dan gaan we  er volop mee aan de gang.
Ook vandaag was er het weer mooi zonnig weer met een stevig fris windje. De wind stond zodanig deze kant op dat ik vanmiddag in de blauwe rook zat van een in mijn ogen uit de hand gelopen fikkie bij één van de boeren op het land. Gelukkig op een behoorlijke afstand maar de rookontwikkeling was aanzienlijk. Ook wel te zien op bijgaande foto. Verder kun je zien dat het land om Les Côtes heen al bewerkt is. Klaar om ingezaaid te worden met zonnebloemen verwacht ik dit jaar.

1 opmerking:

Unknown zei

Ik hoop dat jij de gemeenteraad van Pillac hebt ingelicht over je nieuwe notebook. Als je 'm aanzet en is op het lichtnet ingeprikt gaat, zo vermoed ik, het licht bij de overige inwoners knipperen. Mooi specificatie, ben tzt zeer benieuwd naar de eerste ervaringen. Voorts vermaak je je best zo te lezen maar nu eerst lekker met de camper op pad. Hoe gaaf is dat? Veel plezier op je tocht.