Pagina's

vrijdag 7 maart 2014

Het weekend staat voor de deur

Letterlijk genomen is het natuurlijk een raar gezegde het weekend staat voor de deur. Alsof je de deur opendoet en denkt ‘Wat staat daar nou?’. Oh ik zie het al het is het weekend. Kom maar binnen. Maar goed ik heb er nu een klein weekje op zitten hier op Les Cotes in Pillac. Gisterenavond weer als vanouds mijn bezoek aan Le Brasserie in Aubeterre. De altijd vriendelijke uitbaatster Audrey ontving me met open armen. Ook zij bleek een voet operatie ondergaan te hebben. Dus we waren min of meer lotgenoten. Het was een rustig avondje in de Brasserie. Er kwam nog slechts een andere bezoeker. De gamba piri piri smaakte prima. En hoofdgerecht Thaise kip in pittige kokosmelk met rJoop terrasijst was in een mum van tijd op. De cheesecake was als altijd teveel. Je krijgt nu zelfs het dessert als een apart rond taartje geserveerd in plaats van een grote punt. Verder is het afgelopen dagen steeds zonniger geworden. Het weer nodigde uit om meer buiten te zijn. Vandaag heb ik maar weer eens lekker op de ligstoel in de zon gelegen. Weliswaar nog niet naturistisch maar het was prima weer om met blote benen en in Björn Borg onderbroek (let op het streep motief :)) en shirt in de zon te zitten. Ik had zelfs al een verbrand gevoel in het gezicht. Tevens heb ik de status van de camper die in de hangar staat gecontroleerd. Alles was okay maar de klemspanning van de huishoudaccu’s was beneden niveau gedaald. Maar dat was snel verholpen door de camper onder stroom te zetten. De grote grasmaaier zat onder de schijt van de huis uil. Na schoonmaken startte de grasmaaier met het nodige gepruttel en diesel rookpluimen. Maar toen kon ik een eerste rit over het gazon maken. Helaas was het gras nog wat te vochtig om goed te kunnen maaien. Dus ik ben er mee gestopt. Zo de kop van mijn verblijf hier is er af en het weekend staat voor de deur.

1 opmerking:

Anoniem zei

J.B.na 3 rumoerige Maanden,steeds volk om je heen,zal het wel ff wennen zijn,de stilte om je heen.Tijd voor diepzinnige gedachten?welnee,slechts een wulpse onderbroek in de zon,een poging om nat gras te maaien[lukt ook in de toekomst never]maar mooi,dat het weer steeds beter wordtHier vandaag in de krant een bericht over de jouw welbekende Juliana-brug.Kosten ruim 10 milj0enDescharnierende constructie en het betonwerk worden vervangenGeluidswallen aangebracht en de op en afritten verbeterd.Na de zomer beginnen ze,het duurt eenjaar Dat zal dus nogal wat overlast brengen voor velen.Maar Hoera voor de vooruitgang.hier morgen 15 gr Prettig week-end,groet,Neel.