Pagina's

dinsdag 4 maart 2014

Ik ben weer in Pillac

Gisteren kwam ik rond 15.00 aan op Les Côtes in Pillac. Maandag ochtend na een overnachting in Blois het laatste gedeelte van ongeveer 350 km afgelegd. Als je eenmaal Angoulême voorbij bent krijg je het heerlijke plattelandsgevoel van de Charentes. Ik trof het huis in goede staat aan. Slechts een dakpan was eraf gewaaid en verder wat takken van de boom voor de bergerie. Het deurtje van de EDF buitenkast lag op de grond. Kennelijk niet goed afgesloten door de meteropnemer. Na het openen van de luiken werd het tijd om het huis gauw te gaan verwarmen. Vandaag is het al heerlijk rond de 20C in huis. Dus aangenaam vertoeven. De komende dagen gaat meer zonneschijn aanbreken. In de omgeving van Pillac en St. Severin is er niets veranderd sedert November 2013. Ik had ook niet anders verwacht.
Vandaag heb ik het uitladen van de Fiat Doblo afgerond. En al zoveel Tafel woonkamermogelijk de spullen opgeborgen. Inmiddels heb ik mijn werktafel in de woonkamer verder ingeruimd. Op de foto staat mijn VJ-DJ mixer gekoppeld aan iPad en de twee nieuwe audioboxen. Aan de ander kant mijn laptop uitgebreid met een tekentablet voor mijn video en Adobe After Effects werk. Uiteraard mijn rode telefoon. Kan Poetin me rechtstreeks bellen als hij nog advies nodig heeft.
Wat minder geslaagd was het feit dat ik bij mijn vertrek  in November 2013 de verkeerde stekker uit een stopcontact had getrokken. Daarmee had ik de koelkast met vriesvak zonder stroom gezet. Je kunt wel raden hoe het vriesvak er uitzag en vooral hoe het stonk. Bijna kokhalzend heb ik het vriesvak ‘schoongemaakt’. Ik vrees dat hetMats lieveheersbeestje vriesvak niet echt meer te gebruiken voor levensmiddelen die je niet luchtdicht kan afsluiten.
In Nederland was het volop carnaval. Edgar liet me vandaag weten dat ook Mats mijn kleinzoon carnaval zou vieren op de kindercrèche. Hij ging verkleed als lieveheersbeestje. Een schattige foto van Mats sluit ik hierbij in. Mats is gekleed in een lange rode jas met daarop zwarte stippen. En dan ook nog een zwarte stip op zijn neus. Wat mij betreft het mooiste lieveheersmensje dat er rondloopt. Wat een scheetje.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

J.B.de dakpan is te overkomenGoed te lezen,dat je je weer geinstalleerd hebtDie rode telefoon doet het goed op de foto!Kleinzoon Mats is een hartedief;heerlijk joch.Vriesvak minder;schaaltje azijn erin zetten,neemt de geurtjes weg.Hier ook mooi weer,de tuin al kleurijkGroeten,Nelemarie

Marthy zei

Joop, ik heb twee maanden lang gedacht dat je gestopt was met bloggen. Iedere week keek ik wel een keer, maar de teller bleef op 31 december 2013 staan. Vandaag ontdekt, door je nieuwe kopfoto, dat je nog steeds vrolijk blogt. Maar het gekke is dat ik nog steeds je blog krijg van eind december. Wil ik je laatste blog zien dan moet ik dat aanklikken in het blogarchief. Vreemd, ik weet niet hoe dit komt.

Joop zei

Hei Marthy,
Ik weet niet wat de reden kan zijn van 'jouw' blogprobleem. Misschien de cache leegmaken. Of abonneren op mijn blog via Google friends. Dan krijg altijd een bericht. Ik heb me ook geabonnerd op jouw blog. Maar je ziet ik blog er nog lustig op los.