Pagina's

maandag 12 mei 2014

Hij hangt

Bijna anderhalf jaar na aankoop hangt het schilderij ‘De drie mannen’ in de Joop en mannenwoonkamer van Les Cotes. Voor het zover was heb ik nog een goede  hamerboor aangeschaft van het merk Skil om gaatjes te boren in het beton. Na overleg besloten om het schilderij langs de lange muurkant te hangen. Op die manier komt het op zijn best tot zijn recht. Normaliter zou ik Wim vragen voor zo’n boorklusje. Maar Wim en Tineke hebben besloten om weer in Nederland te gaan werken en wonen. Dus daar kan ik niet meer op terugvallen. Op het videootje kun je mijn boor inspanningen zien gefilmd door Joosje.
Inmiddels doet de nieuwe Gardena dompelpomp zijn best om het zwembad leeg te pompen. Dan kan ik het zwembad goed ontdoen van de algen die er afgelopen winter in gegroeid zijn. Komende winter hoop ik daar van af te zijn. Een afdekfolie op het zwembadwater is aangeschaft en wordt op korte termijn afgeleverd. Er is een uitsparing in het folie zodat ik de zwembadtrap er niet hoef uit te halen. Ook zal de wilde bloemen tuin nog wat aangepast worden. Het werd wat te wild met onkruid. Een groot gedeelte was dit jaar overgenomen door onkruid. Dat vergt teveel onderhoud voor mij als onhandige tuiMarlies Angelsnman. Dus er wordt een kleine behapbare strook overgelaten aan wilde bloemen en rest opgevuld met vaste planten met hopelijk weinig onderhoud.
Vandaag is de ‘boeking voor Marlie’s Angels’ binnen gekomen. Marlieke (zang, kazoo), Jasper (( akoestische) gitaar, dobro, drums/percussie, zang) en Max (basgitaar, zang) komen in tweede helft juli graag hier een weekje. Marlie’s Angels is een akoestisch trio. Hun repertoire varieert van Tom Waits tot Alison Krauss, met een theatraal randje Ik ga nu als hun buitenlandse impressario op pad om te kijken of ze ergens in de omgeving in cafes of op dorpspleinen kunnen optreden. Zij hebben folders en demo’s bjna gereed. Leuke klus om uit te werken.

1 opmerking:

Marthy zei

Hangt mooi zo, Joop, je schilderij. Kan me voorstellen dat je er blij mee bent.