Pagina's

woensdag 14 januari 2015

Buur bloggers

Er zijn (trouwe) volgers die mijn blog lezen. Sommigen reageren af en toe. Uiteraard is dat leuk. Maar ik heb ook buur bloggers. Althans zo beschouw ik ze. Buur bloggers zijn volgers maar die ook een eigen blog bijhouden die ik weer volg en lees. Mijn naaste buur bloggers zijn Marthy van ‘’Heen en terug naar de Ardèche” en Emie van ‘’Wonen in Caldese”. Ofschoon we elkaar als buren nog nooit in levende lijve ontmoet hebben, zien we elkaar vrijwel dagelijks via de blog. Marthy en Emie schrijven een dagelijkse korte blog inclusief een foto. Naast de gemeenschappelijkheid van een blog hebben we ook gemeen dat we soms in Nederland wonen of vertoeven Huis Martht en Mart maar ook een groot deel van onze tijd van ons huidige leven in het buitenland doorbrengen. Dat blijkt al uit de titels van de blogs van mijn buur bloggers. Marthy woont met haar levenspartner Mart in een klein gehucht Le Serret in de Ardèche. Hun huis is driehonderd honderd jaar oud, zoals de meeste huizen in die streek. In het achterste gedeelte bevindt zich een gîte. Dit was voorheen een schapenschuur en is getransformeerd tot een luxe, comfortabele gîte  ingericht met aandacht voor detail en materiaal. Ook het huis van Emie enHuis in de Caldese haar levenspartner Adrie is driehonderd jaar oud. Hun huis was ooit een boerderij. Ze zijn zelfvoorzienend wat water, gas en elektriciteit betreft. Het huis, Caldese genaamd, ligt in de groene heuvels van Umbrië vlak bij de middeleeuwse plaats Gubbio.  Zij bieden B&B als mogelijkheid in een zeer fraai ingericht gedeelte van hun huis. Ik weet niet precies hoe oud mijn huis is in Pillac. Ik denk zeker  geen driehonderd jaar. Misschien wel eens leuk om het bouwjaar te achterhalen. Ik heb wel een apart verblijf waar familie, vrienden etc die langskomen kunnen verblijven. En een happie mee-eten kunnen ze ook. Ook een overeenkomst tussen de drie blog buren is het feit dat we niet meer werken maar genieten van de vrije tijd en het leven in mooie omgevingen in het buitenland of in Nederland. En we hebben alle drie kleinkinderen waar we graag over schrijven in onze blogs en die we graag fotograferen of op video zetten. In mijn geval neem ik alvast een voorschotje om te spreken in meervoud van kleinkind. De geboorte van het zusje van Mats, mijn kleinzoon, is aanstaande rond de 20ste van deze maand. Tot zover wat over mijn buur bloggers waarvan ook de twee foto’s hierboven geleend heb. Blog buurtje leen gespeeld. Door de laatste buur blog van Emie werd ik op het spoor gezet van de website van kunstenaar Jan Snoeck. Van zijn praktische kunst zoals omschreven op zijn website heb ik twee koffie kopjes besteld. Praktisch en mooi. Misschien moet ik de buur bloggers maar eens uitnodigen om samen ergens een bakkie doen.Bekers

3 opmerkingen:

Emie zei

Buurbloggers, mooi woord, dat ga ik binnenkort van je lenen Joop! Erg leuk stuk met een soort internationale kruisbestuiving.

Marthy zei

Leuk, Joop! Emie en ik vinden vaak dat onze levens synchroon lopen en ook dat van jou heeft veel raakvlakken met hoe wij leven. Voor mij in het bijzonder omdat jij als je in Nederland bent op een steenworp afstand van mij verblijft. Tja, en wat dat bakkie betreft, ik wacht de uitnodiging af.

Marthy zei

Nog even een aanvulling op de beschrijving van ons Franse onderkomen. Het achterste deel van ons huis wat voorheen een schapenschuur was is verbouwd tot vakantiehuis (gîte in het Frans).
We hebben dus niet een gîte én een vakantiehuis.