Pagina's

zaterdag 17 januari 2015

Groningen

Vrijdag zijn we in de loop van de ochtend richting Groningen vertrokken. Doel was in ieder geval het bijwonen van de finale van het Art Rocks (2014). Het Museum Boijmans Van Beuningen, Groninger Museum en Centraal Museum Utrecht hadden muzikanten uitgenodigd om zich te laten inspireren door iconen uit hun museumcollecties in deze muziekcompetitie. Van de 165 inzendingen waren er zeven geselecteerd om tegen elkaar te strijden in de finale. Die finale vond plaats gisterenavond in het Groninger museum. Indrukwekkend om zoveel verschillende presentaties te zien in combinaties met de schilderijen waardoor de muzikanten geïnspireerd waren. Ik schat in dat rond de honderd bezoekers vanaf zeven uur onder begeleiding van zaal naar zaal trokken om naar de muziek te luisteren. En rond half negen werd de winnaar bekend gemaakt. En dat was ook onze favoriet. Winnaar was Bird in a Glasshouse met het nummer Multiplied. De zangeres Femke Ravensberger bracht met haar viool en ondersteund door een Ableton Live haar gecomponeerde muziek Multiplied krachtig en subtiel ten gehore. Hieronder de video die ik maakte van de prijsuitreiking en haar optreden erna. Ik had geluk dat ik bij haar optreden direct vooraan kon staan en op die manier alles goed kon vastleggen. Joosje en ik waren beide onder de indruk van haar optreden. Op haar facebook pagina staan ook nog een  aantal leuke optredens.
Uiteraard verbleven we in de buurt van Groningen. Onze keuze was Kamer 3gevallen op hotel Bitter en Zoet in Veenhuizen. We hadden daar al eens gegeten tijdens ons bezoek vorig jaar aan Groningen. Wat een fantastisch hotel.  Mooie grote kamers, stijlvol ingericht en kamer 3 was voor ons. Rustige omgeving, vriendelijk personeel en we hebben er heerlijk geluncht. Ook het ontbijt mag er zijn. En alles voor een zeer schappelijke prijs. Een aanrader. Op de terugweg vandaag via een bezoek aan museum de Fundatie in Zwolle kreeg ik nog een telefoontje. Ik was vergeten de sleutel van de kamer af te geven. Al een voorteken van ons idee om zeker nog eens terug te gaan naar dit hotel. Maar nu zal ik de sleutel maar even terugzenden.

Geen opmerkingen: