Pagina's

vrijdag 4 december 2015

Opschonen

Het werd hoog tijd om mijn laptop op te schonen. Ondanks de zeer grote feest verlichtingopslag capaciteit loopt mijn laptop nu snel vol omdat ik er veel video materiaal op monteer. Ook nemen de Adobe Creative Cloud programma’s behoorlijk wat ruimte in beslag. Maar goed nu veel van de laptop op een externe hard drive gezet. De gemeente St Severin heeft de kerstverlichting opgehangen en vandaag heeft men de hele hoofdstraat volop van kleurrijke pakjes voorzien. In bomen en aan paaltjes hangen de kerstpakjes. Een feestelijk gezicht. Deze week ook weerPakjes St Severin een vergadering van de commissie communicatie van Cafe Pluche. Dit maal stond de website op het programma. Deze site heb ik vrijwel volledig opgetuigd op basis van aangeleverd materiaal van een aantal leden. Ik heb er best wel veel tijd in gestopt. Daarbij vooral ook aandacht voor kwaliteit van opmaak en ondersteunend foto en video materiaal. Ook heb ik er voor gezorgd dat nieuwe informatie snel op de website verscheen. Deze aanpak heeft in de loop van de tijd de nodige waardering gekregen. Helaas blijf ik met een van de commissie leden van inzicht verschillen op welke wijze informatie op de site gezet gaat worden. Mijn tegenpool wil dat iedereen vanaf zijn mobiele telefoon of laptop er berichten, fotos en video direct op kan zetten. Naar mijn idee gaat dat ten koste van de kwaliteit van de presentatie. Je moet echt binnen Wordpress de tekst editten, fotos op juiste positie neerzetten en ook nog tags aan toekennen. Gelukkig kreeg ik steun voor mijn visie van een van de andere leden. Maar goed men wil toch bij wijze van proef voor een paar personen die optie geven. Ik verwacht overigens dat maar weinig mensen van die optie gebruik zullen maken. Verder blijft het bruisen van de ideeen voor toekomstige aktiviteiten in Cafe Pluche voor December en in 2016. Ik vind het in ieder geval leuk om zo betrokken te zijn bij zo’n plezierige club van mensen uit deze buurt. Wil je meer weten over December programma. Bekijk dan onderstaande animatie video die ik gemaakt heb met Cinema 4D, Adobe After Effects en Adobe Premier Pro.

1 opmerking:

Anoniem zei

Leuk om te zien! Lijkt mij dat niemand hier bezwaar tegen heeft.
Bon weekend, Marjolijn