Pagina's

zondag 6 maart 2016

Renovatie

Afgelopen vrijdag weer wat video opnamen gemaakt in het huis van de gemeente Comberanche & Epeluche dat gerenoveerd wordt. Daarbij worden zo’n twaalftal werklozen onder contract van 20 uur per week ingezet. DSC09015Het was 14 dagen geleden dat ik er voor het eerst filmde. Men had al behoorlijk wat voortgang gemaakt. De buitenmuur was hier en daar wat afgebikt. Naar mijn idee wat willekeurig maar ik heb er geen verstand van. Verder was het muurtje aan de wegkant naar het bordes voor het huis gesloopt. Ik zag wel dat men de gedeelten ervan apart had gelegd. Waarschijnlijk voor heropbouw in een latere fase. Binnen was men bezig al tegels op de vloer te leggen. Inmiddels heb ik mijn plan van aanpak opgesteld en alles is gepubliceerd op de website van Cafe Pluche. Klik hier als je mijn plan in het Frans wil lezen. De afgelopen dagen heb ik nog wat HP Z840intensiever bezig gehouden met de keuze voor een HP Workstation. Ik denk te gaan kiezen voor een HPZ840 met twee zware Intel processoren (8-12 cores), 64 GB RAM, 2 SSD’s (1 TB totaal), NVDIA 4000 of 6000 grafische kaart en de HP Turbodrive Pro. Dan is mijn animatie-video editting instrumentarium weer gerenoveerd en kan ik er weer een groot aantal jaren tegen. Zelfs 4K editting is dan een fluitje van een cent. Ook op dat gebied zijn er vrije ontwikkelingen. Jurgen van Slateboard DJI osmoattendeerde me op de DJI Osmo steadycam waarmee je ook 4K kunt filmen. Door het steadycam gedrag kun je volop rennen met de camera en blijft het beeld fraai stabiel. Klik hier voor een fraai demofilmpje. Alvorens het besluit te nemen voor de HP Z840 workstation ga ik er mee proefdraaien in een van de komende weken. Bij mijn verblijf in Nederland in de eerste twee weken van April kunnen dan knopen doorgehakt worden rekening houdend met beschikbare budget. Daarna kan hopeljk mijn nieuwste speeltje mee terug naar Pillac. HP heeft verder remote graphic software ontwikkeld waardoor je op je laptop of iPad de zware grafische software zoals Adobe CC aanwezig op het workstation kan gebruiken. Je werkt dan als het ware op afstand via wifi op je workstation. Ook al is het een langzame wifi zoals hier. Kortom ik ben straks op de toekomst voorbereid.

1 opmerking:

Anoniem zei

Geweldig toch al die technische mogelijkheden! En chapeau dat jij daar gebruik van kunt maken. Ben benieuwd naar de resultaten t.z.t.

Groet van Marjolijn