Pagina's

zondag 20 maart 2016

Sportief, jong en oud

Het begon gisteren middag met wat video opnamen van het warm draaien van de Nordic walking group bij Cafe Pluche. Een kern van ruim 10 personen gaat elke week er tegen aan om zo’n anderhalf uur in de omgeving te wandelen. Men begint met een warming up en na de wandeling worden er nog wat oefeningen gedaan om af te koelen. MN enthousiasmeDaarna heb ik wat gefilmd bij de speelclub voor kinderen van Cafe Pluche. Een achttal kinderen vermaakten zich prima met allerlei bordspelen. spelenLeuk om aan de gezichten van de kinderen te zien hoe ze van spelletjes genieten. Vol aandacht werd er gespeeld.  Daarna stond het interview op het programma in het kader van Memoire locale met Emile die ruim 90 jaar is. Hij verblijft in een verzorgingsgedeelte van een hospitaal. Een hospitaal dat aanvankelijk in een kasteel was gehuisvest. Daarna uitgebreid met nieuwbouw in de tijd van TBC patienten. Een soort kuuroord. Het complex ligt heerlijk rustig in de bossen. Eerlijk gezegd wisten we niet als interview team wat ons te wachten stond. Maar tot onze grote verbazing zat Emile er helemaal klaar voor in zijn stoel. En een interview van ruim een uur volgde. En nog was niet alles behandeld. Maar goed voorlopig eerst maar eens de opdracht gegeven aan mijn Franse interviewers om de meest interessante stukjes uit de video te identificeren. Dan kan ik het wel monteren. Zonder voorselectie zou het voor mij een onmogelijk taak zijn.  Ik ben benieuwd wat er uit gaat komen. Wordt ongetwijfeld vervolgd.equippe

Geen opmerkingen: