Pagina's

zondag 3 april 2016

We zijn er weer

Vandaag na een 2 daagse reis vanuit Pillac weer aangekomen in Stolwijk. ArrasOp mijn akkertje zaterdag vertrokken om 11.00 en via Rouen naar Arras. Duurtje een uurtje langer dan via Parijs maar stukken rustiger. Perfecte tolweg tussen Tours en Rouen. Zoals gebruikelijk prima overnacht in het Mercure hotel. Uit eten bij mijn favoriete Amarine vis restaurant. Vriendelijk jong deskundig personeel, prima visgerechten voor een redelijk prijs. En voor wijn zit je altijd goed in Frankrijk. En dit keer met een mooi uitzicht op het verlichte plein van Arras en op mitonijnjn hoofdgerecht tonijn. Mooi gegrild, stevig van bite en warm rose van binnen. Allebei plaatjes of niet soms? En vanochtend goed uitgerust op pad na smaakvol ontbijt. Ik had bij de grens overgang buiten Lille van Frankrijk naar Belgie tenminste oponthoud verwacht. Maar niks van dit geheel. Geen agent of militair te bekennen. En ook aan de andere kant geen controle. Kortom het dreigingsniveau is weer gedaald. Na een warm onthaal door Joosje konden we heerlijk genieten grint schaduwvan de zomerse zonnige dag. De aanloop poes Grijs kwam ook langs en nestelde zich tussen onze benen of kroop in zijn eigen kartonnen doos. Druk programma voor de komende 14 dagen met vele leuke bezoekjes. Volgende weekend richting het gevangenisoord Veenhuizen om vandaar uit wat leuke dingen te ondernemen en dan zondag op bezoek bij Natasja voor haar verjaardag. Dus een familie gebeuren. Hopelijk met lekker weer en mooie schaduwpartijen zoals vandaag toen ik voor een lange berk stond. Me and my  birch tree shadows of zoiets.

1 opmerking:

Marthy zei

Jij erin en ik uit Stolwijk. Veel plezier daar. Pas 'Het Pauperparadijs' gelezen, gaat over Veenhuizen. Ben er ook weleens gewezen.