Pagina's

donderdag 21 april 2016

Weer op stoom

De reis van het Beijersche naar Pillac is prima verlopen. Hotel Mercure in Tours Noord is een prima locatie voor een tussentijdse overnachting. In Mercure hotels is het uitgebreide ontbijtgratis mits je ouder dan 60 jaar bent. En daar voldoen we ruimschoots aan. Alleen bij Mercure Tours Noord krijg ik maar niet DSC09087duidelijk gemaakt dat ze zich niet aan die regel houden. Eenmaal in Pillac bleek dat er een stroomstoring was geweest tijdens mijn afwezigheid waardoor overal de electra er weer eens af was. Gevolg vriesvak ontdooit. Ook het aan de praat krijgen van de electra vergde nog al wat telefoontjes naar EDF. Als je daar nog bij optelt het verbreken van de telefoonverbinding door allerlei oorzaken had ik me zakken wel vol ervan. Maar voor de rest was alles in prima conditie aanwezig. En de temperatuur buiten is lekker. unnamedDus snel gras gemaaid en Joosje al weer volop aan de slag in de tuintjes. De slaapmutsen stonden er al weer wakker bij. Gisterenmiddag een tweede interview gedaan voor de documentaire Memoire locale van Cafe Pluche. Ik kon daarbij de lampenset die ik van Jurgen had gekregen meteen goed gebruiken. Eerst even thuis getest en daarna gebruikt in het huis waar Marie Louise woonde. Het interview met haar verliep prima mede door mijn richtlijnen voor het interview die Jean Paul, de interviewer, ter harte genomen had. Verder kreeg ik een paar schitterende zwart wit fotos uit de zeer oude doos mee. Daar ga ik eens mee aan de gang voor een 3D animatie. Kortom we zijn weer op stoom.

1 opmerking:

Marthy zei

Heerlijk, die slaapmutsjes Joop. Lekker fleurig.