Pagina's

zondag 29 januari 2017

Back-up

Sinds de laatste upgrade door HP van mijn laptop heb ik regelmatig een shut-down op mijn laptop. Bad pool header is de oorzaak en vervolgens alice neelwordt er een ingewikkelde procedure geschetst om dat op te lossen. En een dezer dagen ging mijn scherm op zwart en kreeg ik te lezen na een test van mijn laptop dat de harde schijf mogelijk corrupt is. Het was allemaal aanleiding om maar snel een back-up te maken. Helaas had ik geen externe schijf bij me. Maar via Coolblue bestelling s avonds om 22.30 had ik de volgende ochtend om 09.30 een 2TB LaCie harde schijf. En back-uppen was een makkelijke klus. Dus we zijn veilig. Gisteren nog een bezoek gebracht aan Haags Gemeente Museschilderij Aliceum. Altijd de moeite waard. Dit keer ging onze belangstelling uit naar overzichtsexpositie van Alice Neel, de belangrijkste portretschilder van de vorige eeuw volgens de introductie over de ‘Schilder van de ziel’. Een groot aantal van haar doeken waren bijeen gebracht. Ze was duidelijk politiek links geengageerd. Ze heeft zich nauwelijks laten beinvloeden door moderne stromingen zoals kubisme, pop-art etc. Wel vond ik dat hierdoor in haar werk weinig progressie zat in de stijl van schilderen. Maar al met al was haar werk zeer imposant en de moeite waard om te bekijken. Deze week kreeg ik van Joosje ook nog twee mooie kleurrijke theebekers. Een ervan bilijft in het Beijersche en de ander gaat mee naar Pillac. Want eind volgende week ga ik die richting weer uit.kop

Geen opmerkingen: