Pagina's

zaterdag 14 januari 2017

Volgende stap

Vandaag is de website voor het Festival de Musique Entrecote gelanceerd. Eenvoudig van opzet. De site is nu in het Frans. Natasja en Wino helpen me enorm goed bij het vertalen. Prettig als je op dergelijke taaltalenten kunt terugvallen. Tezijnertijd zal de site ook te zien zijn in het Nederlands en Engels. We mikken op de Fransen, Nederlanders en Engelsen die in augustus de Charente bevolken. Interesse in de site klik dan hier. Ook heb ik Sophia SophiaGomez als lokale artiest uit Riberac kunnen strikken voor een optreden. Ik ken haar vanaf het begin dat Joosje en ik lid werden van Cafe Pluche. Ze was destijds erg behulpzaam bij  de introductie. Ze spreekt helder en langzaam Frans, En ze helpt als je het niet verstaat of als je de juiste Franse woorden niet kan vinden. Sophia heeft ze zich in de afgelopen jaren verder ontwikkeld als artiest. Ze speelt acoustisch gitaar en zingt Franse chansons en latino liedjes. Inmiddels componeert ze zelf ook liedjes. Vaak wordt ze begeleid door een fluitist of een percussionist. Haar stem vind ik lijken op die van Carla Bruni. En ze is enthousiast over een optreden op het festival.

Voor mijn eigen ondersteunende video mapping performance op het festival was het nodig om een geschikte driepoot statief te hebben waarop ik mijn video beamer kan plaatsen. Ik zit nu vaak te klooien met boeken onder beamer om juiste hoogte in te stellen. Vriend Jurgen van Slateboard is statiefvoor mij altijd een goed referentie punt als het gaat om wat de beste oplossing is. Hij adviseerde mij een Hihat statief dat je ook laag bij de grond kan gebruiken. Helaas het beoogde merk bleek niet meer zo makkelijk leverbaar. Dus het alternatief van Benro gekocht. Net zo stevig en solide uitgevoerd maar wel een stuk goedkoper. Nu nog een geschikt plateau met een schroefdraad opening in het midden laten maken.

Een bezoek aan Nederland kan niet zonder bezoeken aan musea. We zijn in Boijmans geweest. Schitterende expositie van meesterwerken van Fra Bartolommeo, de Italiaanse kunstenaar-monnik uit Florence over de goddelijke renaissance. Boijmans beschikt over heel veel schetsen van Fra casperBartolommeo die hij maakte voordat hij aan schilderen begon. Ook de inrichting van de expositie was fraai gedaan. Naast het remaissance werk ook een blik geworpen op expositie Surrealism & Beyond. Daarbij werd ik vooral getroffen door het beeld van Gavin Turk genaamd Oscar. Dat werk was weer geinspireerd op werk van Rene Magritte. En voor mij is Oscar mogelijk een inspiratiebron voor een animatie via Adobe After Effects. Ook nog een bliksem bezoek gebracht aan Kunsthal waar een expositie was van Jules Deelder. Ik zou zeggen Jules blijf doen waar je erg goed in bent maar stop met ruimtelijke objecten te maken door een hoop plastic pennen, coctailprikkers etc aan elkaar te plakken.

Geen opmerkingen: