Pagina's

vrijdag 8 juli 2011

Arrogante kikker

Arrogante kikker is de naam van wijn die ik aan einde van de middag SONY DSC                     op de camping Chateau Guiton opende. Een van de vele flessen wijn die gekregen heb tijdens de receptie van inaugurale speech en die nu in mijn camper staan voor gebruik. Een heerlijke volle wijn (Pinot Noir) met de smaak van bosvruchten. Het etiket op de fles is ook wel speciaal. Vanochtend om circa 11.00 vertrokken van camping L’Oliverie. De dag begon weer met matig weer. Inmiddels is de camping bijna leeggelopen. Ik heb de hele Tom Tom route gevolgd en geen gebruik gemaakt van autoroutes. Duurt natuurlijk wat langer maar gaat prima. Voor de zoveelste keer kwam ik er achter dat deze Tom  Tom versie verre van perfect is. Maar uiteindelijk kwam ik na een tussen stop bij de supermarkt voor wat boodschappen om ongeveer 16.30 op de camping in Frontenac aan. Deze camping heeft echt karakter en ik voelde me er meteen weer thuis. Het is er redelijk bezet. Isabelle en ‘Jean Marc’ nu getransformeerd tot Marie-Ange runnen nog steeds de camping. Er zijn weer wat nieuwe kunst objecten in de tuin geplaatst. Tia voelde zich ook meteen op haar gemak. Ze heeft nu de gewoonte om het nieuwe voer van relatief grote brokken te verstoppen in de bosjes om  ons heen. Misschien om het later nog weer Joop en Tia guitoneens op te graven. Ik denk dat ik hier ruim een week blijf. Het weer zal in de komende dagen mooi zijn.

Na het diner (salade van avocado, tomaat, kaasblokjes) en gebakken scampi's en de arrogant wijn was het nog heerlijk na toeven in een zeer aangename temperatuur. Het vakantiegevoel is nu echt neergedaald ruim twee weken na vertrek uit Tromsø.  

Geen opmerkingen: