Pagina's

zondag 17 juli 2011

Regen

De weersvoorspelling komt dan toch uit. De regen is vannacht gearriveerd. Gisteren nog een mooie warme dag. Komende dagen voor heel west en midden Frankrijk regenachtig. Je ziet dan ook dat de afgelopen dagen de camping wat leeg gestroomd is. Camping bezoekers op weg SONY DSC                     naar beter weer in Zuid-Oost Frankrijk. Zo ook zijn zaterdag Katinka en Miranda vertrokken. Twee vrouwen uit de Eriba caravan. Ik vond nog een aardige briefje van hun vertrek op mijn stoel voor de camper. De afgelopen dagen was er wat contact met hun ontstaan. Eerst bij de gezamenlijke maaltijden en daarna een praatje bij het zwembad. Ik blijf het een grappig fenomeen vinden dat je soms met sommige mensen snel en goed contact krijgt. Wellicht dat ik ze ooit nog weer eens ontmoet omdat zij ook een bezoek aan Domaine Le Portrait op hun lijstje hadden staan.
Maandag gaan Tia en ik door naar Domaine Le Portrait. Dus vandaag gaan we de Vespa weer op de het rek plaatsen. Deze week op Chateau Guiton ben ik niet met de camper weggeweest. Boodschappen doen in de supermarkt in Sauveterre met de scooter gaat prima. Opbergruimte onder de buddy en ik kan een tas met boodschappen plaatsen  tussen mijn  benen en vastmaken aan een haak die je uit de buddy kunt schuiven. Nu Tia nog mee op de Vespa :). Je ziet wel van die SONY DSC                     leuke karretjes voor kinderen achter een fiets. Zou iets voor vervoer van Tia kunnen zijn maar dat is een beetje teveel van het goede. En trouwens ze vind het veel te fijn om in haar eigen bed te liggen. Een bed dat ik overigens van de week maar wel eens gewassen heb zodat het weer fris ruikt. Ik ga overigens ook geen Tour de Segur wijn meenemen van hier. Uit navraag bij de camping eigenaar Isabel bleek dat ze geen tijd (zin?) had gehad of wat dan ook om de wijn op te halen deze week. Jammer maar het zij zo. Gaan we nu eerst maar aan de koffie.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

J.B.een goede keuze geweest,de aanschaf van de Vespa,je beleeft er plezier aan,merk ik.Geen idee,waar je bivakkert op dit moment,maar morgen ga je richting Les Landes??Weer hier ook naatje pet,soms storm,m;n slaapkamerraam te barsten gewaaid en m;n appelboom losgeslagen,pity!Dinsdag roeien op de Ijssel bij Deventer,het mag dus wel wat verbeteren.Vrijdag j.l.gezellig met de familie,maar ze eten niet naar ze geld hebben,vanavond nog genoeg aan de restantenLees je wel de Volkskrant bij tijd en wijle?Er zijn 2 zendmasten onklaar geraakt door brand,lopik en Smilde


Er gaat nu ook iets mis bij mij!Gauw stoppen,groet,Neel

Anoniem zei

Hallo Joop

Thuisgekomen hebben we je blog gevonden en met een glimlach gelezen. Bijzonder leuk! We waren natuurlijk aangenaam verrast dat we onze namen terugvonden. Na Chateau Guiton zijn wij in de Languedoc boven Carcassonne terecht gekomen maar door de regen na 4 dagen weer vertrokken naar de Provence waar we het nog 2 weken warm en goed hebben gehad.
We zullen je zeker blijven volgen op je blog en wie weet tot ooit op camping Le Portrait!!
hartelijke groet, Katinka en Miranda