Pagina's

zondag 24 juli 2011

Wisselvallig

De ochtend begon met een stralend blauw lucht. Volkomen onverwacht. Dus heerlijk voor de camper in de zon ontbeten. Daarna koffie met appelnoten gebak van Tineke. Nu was het ook de tijd om een wasje te ‘draaien’ met de hand. Helaas werd het aan het eind van de ochtend weer bewolkter. Dus echt drogen wilde het wasgoed niet. Verder stond de zondag stond nog wat in het teken van de herdenkingen in Noorwegen. Een indrukwekkend verhaal van Jens Stoltenberg in de domkerk. Persoonlijk en reflecterend.

Ik heb weer aan een kant buren die arriveerden in een mooie zwarte Snoek en in het gezelschap van een Beagle hond. Kennismaking tussen Tia en deze hond verliep goed. Nog een korte Vespa ritje gemaakt en daarna een aperitiefje genomen op het terras. Na een korte overpeinzing met gesloten ogen was het tijd om heerlijk te douchen en te scheren. De dag zou ik gaan afsluiten met een diner van Duck dinnerTineke geserveerd door Wim. Een voorgerecht van een St Jacobsschelp met groente.  En als hoofdgerecht eend met limoen, courgette, haricots verts en gebakken aardappeltjes. Daarbij een passend Pommerade wijn. Het dessert was een heerlijke panna cotta met vruchtenl coulis en een nespresso. Ja ja het was weer genieten. De andere camping gasten weten niet wat ze gemist hebben. Ik was namelijk de enige ‘eter’ zondag. En zo hobbelen we de volgende vakantieweek in.

1 opmerking:

Anoniem zei

J.B.wisselvalligheden uit kamp Holland.We doen gewoon mee met het weer,gedeeld met de helft van West-europa,na 24-uur giet nu weer afentoe wat zon,heerlijk.Wathet drama in Noorwegen betreft,die kerel komt bij mij over als een intelligente vent en ik kan z;n denkbeelden wel inleven.Is dit nu een psychopaat of een Kruis-ridder?Het is een afschuwelijke ontwrichting in rustige land.Ik deel je bewondering voor de Premier.Over tot het alladaagse,geen duck-dinner voor mij,maar gebakken Opperdoezen met toebehoren.Groet,Neel