Pagina's

dinsdag 9 oktober 2012

105 euro …

… was het bedrag van de bekeuring die ik kreeg op de Duitse autobahn. Maar daar heb je dan wel wat voor! Je wordt door een mooie onopvallende personenauto ingehaald. Vervolgens gaat de tekst ‘Volgen’ vrolijk aan en uit. Je wordt netjes naar een parkeerstrook op een parkeer plaats gebracht. Een jonge agent met zijn zoon in een alledaags kloffie (bleek acteraf een trainnee te zijn)  spreekt je vriendelijk aan met de vraag: Weet u hoe hard U mag rijden met een aanhangwagen? Helaas mijn antwoord was niet juist. Dus ik ging niet door naar de volgende ronde van het vraag en antwoord spel. Maar je wordt uitgenodigd om in een heerlijke luxe lederen stoel in de auto van de agent te gaan zitten. politie finalVervolgens werd me een mooie video vertoond van mijn Doblo en aanhanwagen rijdend 103 km/uur. Het juiste antwoord op de agent zijn vraag was is 80 km/uur. Na het invullen van de paperassen en betalen van 105 euro met kaart (helaas geen bonus punten) en pincode was de zaak gedaan. De agent verzekerde me nog dat het bedrag niet voor hem en zijn trainnee was. Leuk grapje van oom agent. Maar het geld ging naar de lokale gemeente. Ik neem aan voor een goed doel. De naam van de ambtenaar van de gemeente stond ook vermeld op formulier met telefoon nummer. Ik kom hem altijd bellen als ik vragen had verzekerde mij de agent. En daar ging de agent in de auto weer de snelweg op. Hij had daar kennelijk geen enkel oog voor al die Duitsers die 160-180 km/uur op de derde baan scheuren knipperend met lichten. Goed dat ik in die baan maar geen 80 km/uur ben gaan rijden zoals oom agent dat wilde.

Door al die ongein was ik wel later in Alphen aan den Rijn op maandag. Rond brug final19.00 arriveerde ik in de Wilhelminalaan. De reis na Luleå in Zweden was goed verlopen met een stop en overnachting op zaterdag in Gåvle (Zweden) en op zondag in Odense (Denemarken). Kortom ik ben in 4 dagen vanuit Tromsø naar Alphen gereden. Onderweg een stop gemaakt in de Hoge Kusten een 50 km voor Sundsvall. Ik stop daar altijd om te genieten van het schitterende landschap, meren en de immense brug. Ook dit keer ofschoon het herfstachtig koud was. Ook dan blijft het imposant

Geen opmerkingen: