Pagina's

vrijdag 19 oktober 2012

De aanwinsten

Na mijn eerste weekje in Les Cotes kan ik maar één conclusie trekken: het Expeditbevalt me prima! Ofschoon de zon zich deze week niet in ruime mate liet zien en het af toe (behoorlijk) regende waren de temperaturen zeer aangenaam. Ik heb dan ook regelmatig op mijn veranda gezeten. En geen enkel spoor van lekkage in woon of slaapkamer. Dus de aanpassingen buiten hebben geholpen! Inmiddels heb ik de rode Expidit Ikea kast in elkaar gezet en deze verfraait nu working table finalmijn studio. Naast de kast staat de zwarte prullenbak Mod van Ikea. Een grappige aanwinst kwa vorm.  Ik werk ook heerlijk aan mijn lange witte Ikea Norden tafel. Ruim verlicht door de spotjes en de mooie lamp die ik van de zomer van Natasje en Wino kreeg. Verder staat op mijn tafel twee Ice bags gekregen als welkomst geschenk van Femke, Edgar en Mats. Femke had goed onthoduen dat ik die leuk vond.
Voor beneden heb is een Kachelgaskachel aangeschaft. Ik kan er de hele ruimte redelijk mee verwarmen. De kou is er gauw uit en de temperatuur wordt dan zeer aangenaam. Wel stookte ik er in een kleine week een fles gas doorheen. Dus ik zal de kachel voortaan ‘s nachts uitzetten.
Kleren kastTot slot heb ik nu ook voor 80% de Ikea klere(n) kast in elkaar gezet met rode schuifdeuren. Een hele klus die uiteindelijk niet afgemaakt kon worden omdat naar mijn idee een bijgeleverd onderdeel na monteren alleen maar schade aan de deur zal brengen. Oorzaak het onderdeel of de ene rode deur is niet vlak. Dus ik ga nog even bij Ikea langs als ik volgende week in Nederland ben. Morgen met de TGV van Angouleme via Paris naar Schiphol. Slechts twee keer overstappen. Een nieuwe ervaring. Ik ga met taxi Ludo vanuit Pillac naar Angouleme. Liefst zou ik hier in Pillac blijven maar het werk voor een weekje in Nederland roept en natuurlijk is het leuk om vrienden en familie weer te zien.

1 opmerking:

arienne zei

Joop, je mag Ikea wel om reklamegeld vragen. Je verhaal zit vol met hun naam :-)
groet Arienne