Pagina's

vrijdag 12 oktober 2012

Het leven in Pillac begint

ChampagneGisteren ochtend om circa 11.00 ben ik aangekomen in Pillac. De reis vanuit Nederland is goed verlopen met een overnachting in de camper op een parkeerplaats langs de autoroute. Het welkomst kommitee bestaande uit Wim & Tineke stond me al op te wachten op Les Cotes. Tineke liep lekker van de vijgen uit de boom te snoepen. Na inspectie van houten vlonder van het zwembad werden al wat beslissingen genomen voor de afwerking, een afscheidingsheg en een wilde-bloemen tuin tussen heg en zwembad. Toen was het tijd voor een Nespresso en …….. champagne die ik van Wim & Tineke kreeg. Dus we kwamen in ieder de geval de huisregel na van voor 10.00 ‘s ochtends geen wijn :). We werden nog getrakteerd op een lekker herstzonnetje en het was weer meteen genieten op de veranda.
In de middag kon ik al aan de slag gaan met wat van het meegebrachte Ikea meubilair. Ik heb besloten om de lange (max 266 cm) witte Norden tafel in de studio te plaatsen als ‘werktafel’. Tezijnertijd koop ik nog wel zo’n tafel voor in de woonkamer. Het was best wel een hele klus om de tafel te monteren maar einde middag was het dan zover. Ik heb de tafel over dwars in studio gezet zodat ik terwijl ik ‘werk’ naar het laatste landschap buiten kan kijken. Het ziet er prachtig uit. Daarna ben ik ‘s avonds in Tapaszerria in Aubeterre een pizaatje gaan eten. Dus de kop is er af. Het leven in Pillac, Frankrijk is nu echt begonnen!
Norden tafel studio

1 opmerking:

Jolanda en Gerrit zei

Welkom in Pillac! Heerlijk Joop, dat je nu aangekomen bent op je vaste stek! Wat fijn dat je je huis hebt verkocht! Na al dat inpakken en afscheid nemen van je huis èn Noorwegen, hopen we dat je nu lekker kunt genieten van je welverdiende rust. Lekker met een wijntje op je veranda genieten van de zonsondergang vanavond...Geniet er lekker van!
Groetjes van Gerrit & Jolanda