Pagina's

woensdag 6 maart 2013

Harlem shake in Pillac

De Harlem Shake is de nieuwe internethit. Sinds februari dit jaar is de Harlem Shake een hype geworden door een video waarin vier mannen met bizarre outfits op de eerste dertig seconden van het nummer ‘Harlem Shake’ van Baauer dansen. Nu zijn er op internet vele Harlem Shake video’s te vinden, onder andere van Noorse militairen en het Facebook- en Googlepersoneel. YouTube zag in de analyse van het aantal views iets opmerkelijks. In een week tijd zijn de video's bij elkaar al meer dan 44 miljoen keer bekeken (zie figuur hieronder)
Harlem shake figuur
Op 15 februari waren er ongeveer 40.000 Harlem Shake video’s online te vinden. En ik ga daar weer één aan toevoegen. Maar waar haal ik zo snel mensen vandaan die aan de shake meedoen hier in Pillac. Dus daar hebben we iets op gevonden. De videokloon techniek. Een oud beproefde video truc die ook hier goed van pas kwam gisteren avond in mijn studio. Dus shake and shiver! Hoe ouwer hoe gekker zullen sommigen misschien zeggen. Maakt me niet uit. Ik was lekker bezig en van de straat :).
 
De meest bekeken Harlem Shake-video is die van Maker Studios. Je kunt hun - inmiddels al 26 miljoen keer bekeken – video zien door hier te klikken.
En vandaag ook weer vroeg opgestaan om dezonsopgang 6 maart zonsopgang in Pillac te zien. Uiteraard iets eerder (2 minuten) kwam de zon op maar …. helaas het wolkendek zat potdicht. En dus geen zon te zien. Verder regende het ietwat. Maar op het videootje krijg je toch een mooi beeld van de omgeving. Ik heb dezelfde rustige muziek van Biosphere gebruikt. Geeft mooi de sfeer weer maar wel iets minder shake en shiver. Maar net zo mooi. Dus geniet ook van die video hieronder.
 

Geen opmerkingen: