Pagina's

vrijdag 8 maart 2013

Water reservoir Nelemarie

Op een van de eerdere blogs over de water reservoirs (Terracou en Bel Air) in het open landschap reageerde mijn vaste blogvolger Nelemarie dat ze deze waterbergingen zo leerzaam vond. Ik heb er nog een gevonden en die past goed kwa vormgeving tussen de vorige twee. Dit reservoir heeft zowel een kleine ingang, weer van die ramen als ogen en daarachter een cylinder. Helaas heeft men het bouwwerk wat verpest door er een container bij te zetten waaruit kabels lopen naar een ontvangst antenne die op het huis van het reservoir staat. Het geheel verkeerd in uitstekende verfconditie. Er stond geen naam op dit reservoir. Ik heb dit water reservoir dan maar gedoopt tot ….. Nelemarie.
3 water reservoir final blog

 
Van de week ook bij Leroy Merlin in Angouleme, een soort super Gamma, rondgekeken voor de inrichting van de badkamer in
wastafelLes Cotes. Daarbij kreeg ik deskundig advies van Wim en Tineke. Ik zag in ieder geval een mooie vierkante wastafel met bijpassend kastje zowel boven als onder de wastafel. Helaas de kleur paste net niet bij de uitgezochte grijze vloertegels. De witte and zwarte wandtegels worden in het zelfde patroon als in WC tezijnertijd aangebracht. Verder heb ik een mooie glaswand van 1.20 meter gezien voor mijn walk-in douche met regenkop. Naar verwachting zal renovatie Red het kasteelbadkamer in Juni door Wim uitgevoerd kunnen worden. Dus er zijn weer plannen. Plannen zijn er ook volop in Magnac Lavette, een plaatsje dat ik doorreed op terugweg naar Les Cotes vanuit Angouleme.  Ik zag daar een gigantisch groot kasteel staan omgeven door een zeer grote tuin en bos. Maar op het informatie bord werd duidelijk dat het kasteel gered moet worden. Daarover op een volgend blog meer.

1 opmerking:

Anoniem zei

J.B.zeer vereerd door de naam-geving.Bel air vind ik wel mooier,zo duidelijk een water-reservoir[maar ik mag er ook zijn,gave vorm-geving]De wastafel met ombouw is doelmatig.Je 'spreekt'over een inloop-douche,geen bad meer?Plezierig,dat Tineke en Wim weer terug zijn!Een goeie buur is beter dan een verre vriend en je hebt rugge-spraak,ook belangrijk[voor mij althans]In holland komt de winter terug,met ijzel en sneeuw,5 gr.nachtvorst Mijn narcissen staan al in bloei,verdilleme! Verder bezuinigen we door,niet breed gedragen.maar vast besloten.Groet,Neel.