Pagina's

woensdag 30 januari 2013

Aanbeveling

Het château Jacques Blanc uit Saint Emilion heeft een uitstekende rode wijnwijn geproduceerd. Deze wijn verkreeg een Medaille d’Or in 2010. En nog veel belangrijker, ik vond deze wijn in de schappen van de Super Marche in Montmoreau voor een zeer schappelijke prijs gemeten naar mijn oud Noorse maatstaven. En ik ben het er mee eens dat deze wijn zeker een medaille heeft verdiend.
En als er een medaille weg te geven is voor soepen dan verdient de pompoen soep van Joosje zeker ook een gouden plak. De biologische pompoenen die ik jullie al een paar dagen geleden heb laten zien op mijn blog vormde de basis voor de soep. Daarnaast is er variatie mogelijk in de ingredienten die elke pompoen soep zijn  eigen karakter geeft met een goede nasmaak. In dit geval zat er in ui, knoflook, vers gember wortel geperst, citroen sap, cous cous poeder, beetje sambal en een beetje mango sap. Dus wordt het nu tijd om te laten hoe je zo’n soep maakt. De stap voor stap bereiding door de maitresse du cuisine is op bijgaand videootje te zien. Aan mij was de eer om het eind resultaat te proeven.
Dus aanbeveling: Vraag tezijnertijd hier op Les Cotes maar naar pompoen soep. Dat mag je het zelf maken en kan je het videootje als leidraad gebruiken. Ik zorg dan wel voor de wijn :) en eet dan graag mee. Een win-win situatie noemen we zo iets.

2 opmerkingen:

Wim en Tineke Ellenbroek zei

Het lijkt me heerlijk en gezellig dat we ons een keer door Joosje laten verwennen, begin maart weer thuis dus wie weet.

joyce zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.