Pagina's

woensdag 16 januari 2013

Tombe la neige

Dat liedje van Salvator Adamo uit  1963 Sneeuw in Pillackwam in me op vanochtend toen ik door het raam van de entree naar buiten keek. Het sneeuwde in Pillac. Niet heftig maar genoeg om er wit landschap van te maken. Kennelijk was het sneeuwfront nu ook in Frankrijk aangekomen. Het liedje van Adamo was voor hem een wereld succes en is maar liefst in zes talen vertolkt. Hoe weet ik dat? Gewoon eff wikipedia raadplegen. Wil je Adamo het nog een keer life horen zingen. Geen probleem ff hier klikken. Het world wide web staat voor niets!
Verder ben ik wat verder gegaan met het uitladen van de verhuisdozen en installeren van mijn video uitrusting. Mijn lange werktafel begint al aardig gevuld te raken. De nodige kabels liggen over de grond onder de tafel.
Ook vandaag het nieuwe Ikea (sorry maar weerLamp entree aan Arienne) lampje in elkaar gezet en opgehangen in de entree. Dus daar kan nu ook ‘s avonds het licht aan. Dat maakt het vinden van mijn slaapkamer deur wat makkelijker. Ook werd het nodige hout gezaagd. Operatie open haard gaat continu door met uitzondering ‘s nachts. Ook nog een extra electrische radiator gekocht om de temperatuur in de woonkamer nog wat aangenamer te krijgen. De verkoper in Bricorama attendeerde me ook op blokken geperst hout om te stoken in de haard. Maar ik heb hem duidelijk gemaakt dat ik eigen hout voorraad heb waarmee ik het makkelijk deze winter kan uitzingen

2 opmerkingen:

Anoniem zei

J.B.Zit je er nu warmpjes bij?Doet de E.R.wat hij moet doen?Wij gaan een nacht tegemoet van 15-18 graden vorst,koud he'?Mooi ganglampje(leve Ikea)Ijs en weder dienende,tot een volgende keer,,,,groet Neel.

Wim en Tineke Ellenbroek zei

Ook 's nachts moet de kachel branden Joop, dus voor het slapen gaan volstouwen met hout, dan brandt hij door en waarschijnlijk kun je dan 's morgens zo met een vers blokje er op weer goed de vlam in de pan krijgen!
Suc6