Pagina's

zondag 1 december 2013

65

Mijn moeder (Riek Woerdman) vertelde me steevast op mijn verjaardag dat ik geboren ben om 07.15 op de Oudegracht 1 in Utrecht boven de toenmalige Bunkerbar (nu café Weerdzicht) op de hoek van de Oranje straat van WijkC, destijds Bunkerbareen ‘beruchte’ volksbuurt. Een soort Jordaan van Utrecht. Verder vertelde ze me dat mijn oma, destijds woonachtig op 100 meter afstand op de Bemuurde Weerd, bij het oversteken over de brug gevallen was toen ze  in haastige spoed naar me kwam kijken. En nu schrijf ik dat maar eens op omdat het allemaal precies vandaag 65 jaar geleden is. Dus ik behoor vandaag tot AOW'ers, alhoewel officieel pas over 2 maanden. Maakt me ook niet uit. Ze doen maar in Den Haag. Wat telt is hoe je voelt. En hoe zou je je voelen als je ‘s morgens verrast wordt door Joosje met een feestelijk ontbijt? Goed toch! En krijg je ook nog een paar leuke cadeaus en bloemen. Heel toepasselijk kreeg ik een mooie bundel met de tKado'sitel ‘Lees maar en wees gelukkig’ met de 500 mooiste, beste fijnste gedichten & beelden uitgegeven door Plint. Verder de puzzel uit de collectie van Marius van Dokkum met de titel ‘Wachten op inspiratie’. Wel ik hoef niet lang te wachten want er is altijd wel wat me inspireert. En ik kreeg ook nog het meest gespeelde spel ‘Mens erger je niet!’ in originele vorm. Lijkt me leuk om weer eens te spelen en over enige tijd zelfs met kleinzoon Mats. Maar misschien wil Mats lannen in plaats van Mens erger je nieten. Ik zag gisteren een Facebook berichtje van Femke waarin stond dat men thuis zat te lannen. Ik had eerlijk gezegd nog niet gehoord van dat werkwoord. Maar via Google werd me duidelijk wat het inhoudt. Een groep personen speelt dan spelletjes via een lokaal opgezet computer netwerk. Zal vast niet Mens erger je niet geweest zijn dat de lanners gespeeld hebben.

1 opmerking:

Varekai zei

Utereg, me staadsjie doar gebeurt vaan aallerhaand
't bruis an aalle kaant, in 't haartsje van 't laand
de Sterrenwijk, wijk C en 't laange Roazedoal
Utereg, 't moois vaan aallemoal

Hartelijk gefeliciteerd
Rob en Adrie