Pagina's

zondag 7 februari 2016

Afgedankt

nordic sticksGisteren was het weer een mooie zonnige dag. De March Nordique groep van Café Pluche had haar wekelijkse wandeling met vertrek vanaf Siorac de Riberac. Het schitterende dorpje waarover ik al eerder schreef. Vooraf was de warming-up, die van groot belang is bij Marche Nordique, op het pleintje bij het dorpshuis. Een zestal wandelaars werden onder deskundige begeleiding opgewarmd. Opvallend is de plezierige sfeer in de groep. En voordat men op pad ging legde ik nog twee korte interviews op video vast. Weer genoeg materiaal voor het verlevendigen van de website van Café Pluche en Facebook. Hieronder kunnen jullie meekijken.
Het werd al vele maanden geleden aangekondigd. Maar op 1 januari 2016 was het officieel. En nu effectief ingevoerd bij Les Cotes op Pillac. Een vuil containersnieuwe vuilniscontainer. Toen ik afgelopen maandag de oude vuilnis ton aan de weg had gezet constateerde ik dat men deze niet geleegd had. Ik vond netjes een briefje in mijn brievenbus met de reden waarom. Mijn vuilniszakken zaten niet in de juiste container. Dus maar snel een juiste container gekocht. Op de foto staan ze nog broederlijk (of zusterlijk) naast elkaar. Lief stel toch. Ook moest ik mijn bijverwarming kachel afdanken. Deze had het na velen branduren begeven. Toen ik een nieuwe wilde kopen bij de Briconaut in Montmoreau bleek dat deze winkel gesloten was vanwege faillissement. Jammer, het was voor mij een nuttige winkel met vriendelijk personeel. Maar ik vond het al geruime tijd zeer rustig. Het was voor mij altijd al onbegrijpelijk hoe de vier personeelsleden een goed belegde boterham konden verdienen. Nu zijn ze ‘afgedankt’ net als de meer dan 110 man in een grote cement fabriek in Couronne (vlakbij Angouleme) die die haar poorten sluit.

Geen opmerkingen: