Pagina's

vrijdag 19 februari 2016

Drukke dag

Vandaag was het een drukke dag. Vroeger op. En na een ontbijt op pad. Rond tien uur bij de eerste afspraak voor wat filmen bij het renovatie project dat ik voorlopig maar de werktitel heb gegeven : “Er tegen aan …”. Ik viel met mijn neus in de boter bij aankomst. Een enorme truck was de nodige DSC09013bouwmaterialen aan het afleveren. Daarna kennis gemaakt met dagelijks begeleider van het renovatieteam. Het team bestaat uit werklozen mannen en vrouwen van alle leeftijdsklassen. De sfeer was gemoedelijk en ik voelde me al meteen thuis. Ben immers ook ‘werkloos’. Verbazend om te zien hoe slopen snel kan gaan. De begeleider heeft het team verteld over de video plannen. Door toeval liep ik Jean Jacques tegen het lijf wiens overleden ouders destijds een klein kroegje hadden in ‘t dorp. Ik kreeg een fraaie kleurenfoto als aanzichtkaart uit 1992 van hem. Het betrof de buitenkant van het cafe annex epicerie. Ik mocht ook binnen kijken. Ofschoon ik het niet vroeg zei hij me dat filmen binnenDSC09018 niet mocht. Het was teveel een rommeltje. En dat ben ik met hem eens. Het oude cafe is nog steeds in takt. De (half)volle flessen sterke drank staan nog netjes op een rij op de plank achter de bar. Ook is het keukentje ingericht als kleine levensmiddelen winkeltje nog herkenbaar. De licenties hangen aan de muur. Maar het is ook vol gepropt met spullen die bewaard moesten worden. Er stond een oude motor en een kruiwagen vol met hout in t cafe. Dus een video over dat cafe zit er zo niet in. Hierna door naar Riberac. Het was weer eens tijd geworden om de grijze manen te laten knippen. De kapster vroeg als altijd hoe lang het geleden was dat ik voor het laatst geknipt was. Nou sedert mid december 2015. Ze liet er verder geen gras over groeien en masseerde shampoo erin. En na uitspoelen werd ik in rap tempo deskundig gekortwiekt. En dat allemaal voor nog geen 2 tientjes inclusief de koffie (beetje waterig) en een vriendelijk lach van de kapster. Mijn weekend kan niet meer stuk. O ja hieronder nog mijn eind video produkt van de Ecodorp avond waarover ik in het vorig blog schreef. Bekijk de video en neem maar voor kennis aan hetgeen ze in het Frans vertelden.

Geen opmerkingen: