Pagina's

maandag 29 februari 2016

De beentjes van de vloer

Toen ik Wino vroeg om voor mij ‘beentjes van de vloer’ te vertalen in het Frans kwamen mijn voorgevoelens al uit. De Fransen kennen die uitdrukking niet zoals wij die kennen. En om te voorkomen dat ik de Louis dansvan Gaal ga worden van Frankrijk kwam Wino met een passende omschrijving.  Dus die heb ik nu gebruikt om de video te omschrijven die ik maakte van de workshop (Poolse) dansen bij Cafe Pluche afgelopen zaterdag. Circa 25 deelnemers waren op komen draven. Het is best wel leuk om te zien hoe in een korte tijd danspasjes, zwieren, zwaaien en draaien worden aangeleerd. Iedereen had er veel plezier in. Alleen bij de laatste dans lukte het maar niet om iedereen hetzelfde te laten doen. Het eindigde dan ook elke keer in een vrolijke chaos. De laatste dans heb ik maar niet in de eindmontage van de video opgenomen. En zo gingen alle deelnemers na zo’n kleine vier uur dansen tevreden naar huis om daarna weer terug te komen voor een Pools diner. Maar daarover morgen een blog. Allez en nu de beentjes van de vloer.

Geen opmerkingen: