Pagina's

donderdag 4 februari 2016

Op zwart

Afgelopen maandag hoorde ik voor mijn domein Les Cotes het nodige lawaai. Eenmaal buiten in het miezerige weer zag ik dat twee mannen bezig waren met het vervangen van één van de houten telefoonpalen aan de overkant van de weg. Het was duidelijk een routineklus. Oude Paalpaal eruit. Dan nieuwe paal erin. En dan weer verder op om de volgende paal te doen. Leuk om even op video vast te leggen. Minder leuk vond ik het achteraf toen ik constateerde dat mijn internet eruit lag. Dus de zaak was op zwart gegaan. Na pogingen van mijn kant om het internet te herstellen was ik genoodzaakt om Orange (mijn provider) te bellen. En daar weer zoals gewoonlijk tot tweemaal toe 15 minuten in de wacht met hetzelfde irritante muziekje dat men al jaren draait. Ja, ook zij  constateerden dat er iets was met de lijn van mijn huis naar de weg. De eerste serviceman  kwam gisteren. Meten binnen maakte duidelijk dat het probleem buiten lag hetgeen ik al vermoedde. Na wat heen en weer geloop ging de ladder tegen muur om het ingangspunt van de telefoon bij mijn huis te checken. Prima in orde. Helaas de serviceman was niet bereid om even tegen twee dakpannen die afgezakt waren aan de rand vlak van het dak vlak voor zijn neus een tikje te geven. Hij mompelde na mijn verzoek waaruit ik opmaakte dat herschikken van een dakpan niet binnen zijn servicepakket viel. BoxMaar mijn internet probleem was niet opgelost. Het zou dan toch in de aansluiting moeten zitten van de paal die men vervangen had. Maar daarvoor moesten zijn collega’s komen. Dus nog een dagje op zwart. En vanochtend hoorde ik dat men bij de telefoonpaal buiten bezig was. Wat draden checken en doorknippen, daarna nieuwe verbindingen maken en het euvel was opgelost. Dat staren naar die lampjes op mijn livebox was over en de opluchting was groot. Het werkt weer. Hieronder de video over de boosdoeners.

1 opmerking:

Emie zei

Al die bovengrondse leidingen maken het systeem behoorlijk kwetsbaar. En een paar rauwdouwers ook, natuurlijk.