Pagina's

zondag 21 februari 2016

Rustige zaterdag

Gisteren voor het eerst weer eens zin om uit eten te gaan. De keuze viel op mijn lokale favoriete eetcafe Le Pitaud in Palluaud. Makkelijk te bereiken oefmet de auto en altijd een prima maaltijd voor een gering bedrag. In de wintermaanden is het er altijd wat stiller. Bij binnenkomst slechts een tafel bezet door 2 personen. En bij vertrek waren er nog drie gasten bij gekomen. Dus ik werd al snel benaderd door een nieuwe assistente in de bediening. Keuze was voorgerecht cassolette d'oeuf poché florentine, hoofdgerecht sandre persille en nagerecht op advies van de bediening profiterolles. Van dat laatste gerecht laat ik de foto niet zien want je krijgt een waanzinnig grote portie. Wel een foto van het zeer smakelijk voorgerecht. Ook hoofdgerecht mocht er zijn. De chefkok Cedric maakte voor mij zelfs terplekke verse mayonaise. En dat alles voor 18 euros. Koffie zat er niet in omdat de koffiemachine defect was. Dus thuis maar een nespresso en daarna enkele uitzendingen van College Tour via Uitzending gemist gekeken. Ging ff mis bij interview met Daan Roosegaarde. Uiteindelijk werd het opgelost ofschoon de sfeer naar mijn idee wel wat verpest was door het incident. Bekende discussie over wat is innovatie en hoe men zijn ideeen omzet in een eindprodukt. Prachtig  om te zien hoe Herman van Veen in de College Tour uitzending die ik ook nog bekeek nog steeds een bevlogen artiest is. Overigens zijn veel uitzendingen tegenwoordig niet meer in buitenland te bekijken vanwege rechten beperking. Jammer en wat mij betreft ook wel een beetje belachelijk. Ga nog eens uitzoeken hoe ik dat kan omzeilen.

Geen opmerkingen: