Pagina's

woensdag 22 augustus 2018

De gele formatie

Afgelopen maandag is Joosje per vliegtuig weer aangekomen in Bergerac waar ik haar heb opgehaald. Uiteraard was ze benieuwd hoe formatie1de tuin het had overleefd onder mijn beheer. Verder werd meteen de vijgenboom geinspecteerd en een klein maaltje rijpe vijgen geplukt. Tevens werd ik verrast met een achttal gele eendjes voor in het zwembad. Maar voorlopig heb ik ze op mijn werktafel staan. Ik kan ze elk moment in een andere formatie laten ‘zwemmen’. Ik word er wel vrolijk van.

Waar ik minder vrolijk van werd was mijn laptop. Ineens zonder aanwijsbare oorzaak kon ik mijn laptop niet meer opstarten via mijn account. Verschillende pogingen liepen formatie3allemaal op niets uit. Gelukkig is Edgar voor mij de HP expert. En het programma Teamviewer biedt dan altijd weer de mogelijkehid om de laptop op afstand over te laten nemen. Maar het vergde heel wat uurtjes om een nieuw account aan te maken en alle files uit de oude account te kopieren. Maar nu na twee dagen lijkt het erop dat alles weer normaal werkt. Op die manier kwamen we er ook achter dat Adobe After Effects enorm veel oude bestanden had bewaard behorende bij oudere versies. Dat was ook de verklaring dat mijn vrije schijfruimte als maar kleiner en kleiner werd. Bestanden van nog uit 2014 stonden erop. Dus opruimen scheelde meteen 170 GB. Ik heb besloten om toch eerdaags maar eens te gaan overstappen op Windows 10.formatie2

Geen opmerkingen: