Pagina's

zaterdag 4 augustus 2018

Was weer top

Dinsdag  ben ik met camper vertrokken naar een camping in de Dordogne waar Edgar & Co Lotte drinkenverbleven. Mooie plek toegewezen met uitzicht over het dal en in buurt van het zwembad. Uiteraard kreeg ik van Mats en Lotte veel aanloop. Hun tent stond ongeveer 40 meter van mijn camper af. En Mats wilde weer graag bij mij in de camper ovenachten. ‘s Avonds las Mats aan zijn zus een verhaaltje voor. Wonderlijk om te ervaren hoe kinderen zoals Mats zo snel goed kunnen lezen. Hij deed het erg goed en Lotte genoot ervan.Mats leest voor

Op de woensdag hebben we grotten bezocht waar eeuwen geleden mensen woonden. Leuk om te zien hoe Lotte en Mats al genieten van deze avonturen. Op de terugweg boodschappen gedaan zodat we ook wat konden afkoelen  in de InterMarche. Mats en Lotte iedboodschappener met hun eigen karretje zochten allerlei lekkere dingen uit. Daarna in een park bij een kasteel gegeten. In de avond naar het dichtbij gelegen dorp voor het zomerfeest. Lange tafels, lokale waren te koop zodat je zelf je maaltijd kon samenstellen. En uiteraard ontbrak de muziek niet. Die barste pas echt los rond een uur of negen. De DJ was al doof of had oordopppen in want het volume stond maximaal. Hij riep ook steeds maar Tout le monde. En hoopte daarmee het talrijk publiek op de dansvloer te krijgen Dat lukte somarktfeest2me wel en soms niet. Maar om gehoorbeschadiging te voorkomen zijn wij tijdig vertrokken. Eenmaal terug op de camping hoorde ik nog Tout le monde. De volgende dag was het weer afscheid nemen.

Ik besloot bij Jan en Arienne langs te gaan in La Roche-Canillac. Ik was immers al halverwege. Op de camping werd ik hartelijk ontvangen door de zus Teske familievan Jan.  Jan arriveerde snel op zijn flitsende stadsbike met ondersteuning. Uiteraard was het weerzien hartelijk en kon ik met mijn camper op mijn favoriete plek gaan staan. Gastvrij werd ik uitgenodigd om s avonds bij de molen te komen bbq-en. Jan jr zou de gerechten bereiden. Hij was er ook met zijn vriendin Emy. En we genoten van het door Jan jr gebrouwen bier. Verder hebben het nodige ‘bij’gepraat. Ik verbleef tot vandaag op de camping. Het is een genot om te zien hoe Jan sr daar voor campingbaas speelt. Hij heeft zij eigen stamtafel waar menigeen ff langskomt voor een praatje en een drankje. Hij doet het gewoon geweldig. Wat een lieve aardige entertainer is die man. Prachtig.

Geen opmerkingen: