Pagina's

zaterdag 11 augustus 2018

Welke kabel?

Onlangs wilde ik het signaal van mijn laptop op de kleine video beamer die ik heb aansluiten. Tot zover een normale wens. Maar dan begint de ellende. Welke kabel heb je nodig? Voor de uitgang van de laptop is een HDMI kabel nodig. Maar op de kleine beamer heb ik dan weer een kabelmini HDMI connector nodig. Ik heb best wel een voorraad kabels in huis maar juist die kabel ontbrak.

Maar het maakte wel eens te meer duidelijk dat het ratjetoe is in de electronica wereld. En uiteraard is er voor alles wel een oplossing maar toch. Als je op internet kijkt is het ook een oerwoud aan kabels die je kunt bestellen. Ook niet elke HDMI connector ziet er hetzelfde uit. En ondanks foto’s op het internet is het niet altijd goed te zien of het zal passen. Naar de SuperMarche als LeClerc om de goede kabel uit te zoeken is ook niet de oplossing. Als het meezit is het personeel nog net in staat om je te wijzen in welk pad met artikelen  je moet zijn. Daarna houdt de service op. Zelf kijken dan maar. Maar helaas de meeste kabels zitten in een verpaking die je nog met geen breekijzer open krijgt. Dus even passen op je apparatuur zit er niet in. Je aankoop blijft een gok. 

Geen opmerkingen: