Pagina's

maandag 30 juli 2018

Keuzestress

Vandaag voorbereidingen aan het treffen voor een paar dagen met de camper op pad. Ik ga morgen naar Edgar, Femke, Mats en Lotte die op een camping in de Dordogne staan. Zo’n anderhalf uur rijden bij mij vandaan. Dus is het noodzaak om even de camper na te lopen. Vuilwater te lozen en vers water in te nemen. En de koelkast te vullen. Uiteraard moet ik ook wat maatregelen nemen dat de planten buiten in potten hun natje krijgen als ik afwezig ben. En het aktief chloor gehalte in het zwembad moet op peil blijven. Dat gaat lukken.

Bij het boodschappen doen in SuperU viel me weer eens op hoeveel ham vitrinesoorten ham je wel niet kunt krijgen. Ik heb ooit al eens een blog gewijd aan de enorme variatie aan toetjes. Maar bij de ham sla je ook achter over. Variatie in het aantal (2, 4 of 6) plakken ham per verpakking. Dan kun je dat met en zonder zwoerd krijgen. Dan met het normale (te) hoge zoutgehalte of met minder zout. En tot slot elke streek in Franrijk heeft wel zijn eigen ham. En er zijn heel wat streken in Frankrijk. Als we aannemen van 8 streken dan kom je uit op 8 x 3 (aantalvis vitrine varianten in plakkenaantal) x 2 (met of zonder zwoerd) x 2 (hoog en laag zoutgehalte) = 96 varianten. Kortom je hebt onderhand een computermodel nodig om te kiezen. Op de maandag is de keuze aan verse vis bij SuperU altijd eenvoudig. Namelijk geen keuze. Men ziet dan een grote lege vitrine. Dus je kunt het beste op maandag je hamkeuze maken en vis laten voor wat het is. Wat is het leven van een vegetariër dan toch simpel.

Geen opmerkingen: