Pagina's

donderdag 8 juli 2010

1 cm verschil

Op 7 Juli was ik voor het eerst met de camper op toeristische route gecombineerd met boodschappen doen. In Villefranche de Rouergue stond een grote Leclerq. het blijft verbazingwekkend deze mega winkels van non-food tot food. Er is altijd weer wat SONY DSC                     nieuws te ontdekken. Op het food gebied vond ik de nieuwste Magnum Temptation Fruit. Drie doosjes in een verpakking en vervolgens in elk doosje het uiteindelijke ijsje dat wederom lekker smaakt. Iets verfrissend door de kersen. Verder heb ik heerlijke gemarineerde gamba's gekocht om te wokken.

Op de terugweg via Najac. Een schitterende plaatsje. Dan vond ik een kleine weg naar St. Antorin  Noble Val. Na een SONY DSC                     paar km kwam ik bij een mooie oude brug overgang met een verkeersbord maximale breedte van 2.2 m. Voor alle zekerheid maar even in het Knaus boekje keken. De breedte van mijn camper is 2.19 m. Dus kortom een verschil van 1 cm. Dat doen we dus maar niet omdat ik niet met een smallere camper aan de ander kant van de brug wenste te komen. Dan maar weer wat terug.

Op de weg terug kwam ik ook nog langs Chateau Reine Margot hetgeen me deed terug denken aan de gelijknamige film. Een schitterende opgenomen film. Vooral de openings scene van het gedwongen huwelijk was fabelachtig verfilmd in de kathedraal. Verder was de film nogal gewelddadig  zover ik me kan herinneren. Eenmaal terug op de camping bleek dat er weer een nieuw stel gearriveerd is. Dus nu in totaal 5 camping gasten. De rest van de warme middag bij SONY DSC                     het zwembad vertoefd. Mijn avond eten bestond uit gewokte gamba’s, noedels en wat crème fraiche. Verder heb ik de fles Alsace witte wijn Wurzgetraminer leeg gemaakt. Blij dat op het etiket stond ‘Prêt à boire’ hetgeen zoveel betekent gereed om te drinken. Nou fijn dat ze dat erop zetten.

Geen opmerkingen: